Muffins

Mina kladdkaka -muffins 6 st (stora formar)

Med choklad bitar & lite Dumle smak

100 g Smör

2 Ägg

2 dl Socker

1 tsk Vanilj

1 krm Salt

1 msk Kakao

2 msk Dumle Oboý

2 dl Vetemjöl

½ tsk Bakpulver

Blockchokad mer än halva

Vid behov: Mjölk


Ugn 175 *

Smält smöret

Vispa ägg + socker poröst i bunke. Blanda sedan i alla andra sakerna i bunken

Låt det smälta smöret svalna, det är det sista som ska i och blockchokladkross

Vid behov: pytte lite Mjölk

¾ smet ska man lägga i varje form. I ugn 12 min., i varmtluft 10 min. (om man vill ha kladdkaka sort annars några minuter till)

De sjönk i hop väldigt vackert.... De fick efter svalning vara i kylskåpet.

Efter som detta recept egentligen blev till pga. misslyckande, så är det valfritt att följa det!

Jag hade kakboken: 7 sorters kakor öppen, där står det annorlunda... Jag lovar!

Skrivit från egen hjärna & givetvis Hjärta!!


Blivande muffins

Ofärdiga!!
                                                                                                                                                                                                                                                                            










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback