Fredag, lördag + söndag

På fredag bakade jag på morgonen! Det var ganska skönt att ensam fantisera ihop ett eget gott recept! 
Karl vaknade när allt var klart, han hade inte hört ett knyst, jag som inte kan vara tyst...
Muffins smeten såg & var god, men sedan gick det nerför....  Det blev frukost, åh sedan började jag & min älskade hantverkare att fixa..



                                         Muffinsfika
                                Fika pause: "Kladdkake-muffins" & gött the för 2.

Under eftermiddagen så blev det väldigt intressant budgivning  på fredriks lägenhet...
(vi har nyligen flyttat hit till Linköping, åh min sambos lägenhet i Nyköping är inte såld)
och det firades med leende läppar & gläjdeljud.... 
Vi åkte & tittade på tapeter och bestämde oss äntligen för en jättefin fond tapet. Kommer på tisdag!
Sedan minns jag inte fredagen mer än så...

Lördagen blir en galet tidig morgon det med... jag städar & plockar lite. Tills fredrik kommer ut för att äta frukost tillsammans med mig!
Tillsammans börjar vi tapetsera
Sedan träffar jag min kära vän sofie som är gammal Linköpingsbo! Vi går på upptäktsfärd i Gamlastan, förlåt gamla linköping- lär mig långsamt! Vi lekte på Fenomenmagasinet!  "Jag äter onyttigt till frukost, för lite vitaminer"  Nu kan vi lite mer än vad vi kunde innan.
Vi missade tyvärr cloetta, men det får jag nog till en annan dag!
Vi tog oss till Coop med vår privata taxi, mellanlanda hos anderssons först.... på butiken hittade vi massa gott till kexen jag hade hemma...
hem till byggnadsarbetsplatsen där vi fick en mysig kväll, med underbart sällskap...

 Bakelse  Bakelse & RosaPantern- grogg! Mumsfliibaaba
    
  
Min sofie 
Soffan ligger i sängen & pratar med vår Ida 

Vi gick ner på stad för att finna lite mat, det var ju inte så lätt (kl över 22.00)... stängt, dyrt eller stänger snart! Det blev YOGI indisktmat! Gött & trevligtsällskap... det var trevlich!
vi fick också en snabbvicit restaurangen av en av mina nyfunna vänner... 
I helhet: En toppen eftermiddag +kväll med underbara människor

Söndag: sov inte mycket, idag heller! Det jag jag ju aldrig... Lite lek med dator, karl kommer ut, vi börjar med att äta & sedan renovera....Gubén min kan detta nu!! det gick, hmm ganska fort....
Efter 1 pizza & lite senare är de vita taperna uppsatte & inte tack vare mig! jag sitter ju här...
Just nu: Lyssnar till madonna- vogue

Puss & godnatt
                                                        

Kommentarer
Postat av: Viveka

Hur kul är inte detta??? Som att lägga ut sin dagbok så vem som helst kan se det. Jo du, jag jobbar kvar och trivs. Ska testa receptet på dina muffins. Dom ser smarriga ut. Kramar Viveka

2006-11-22 @ 12:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback