Diagnos: Ej fastställt!

Börjar med gamla inlägg om min Nikon D6o: Om det nya fyndet 2oo8, nikon D6o köpt som singelpresent till mig själv. Hade med det ofta, åkte upp till syster för att fira födelsedag. Dagen efter var jag med min vän Maria. Då var den första krachen, september 2oo8, den kan jag nästan skratta lite åt i efterhand & sen andra gången Fredagen den 13 augusti 2o1o. Då fastnade den med bandet i en knopp kökluckan, när jag ska ta den dras den ner i golvet. UV-Glaset spricker. Kameran räddas egentligen, men när vi ska skruva loss det trasiga glaset. Då låser sig objektivet, forever! Blir mindre sugen på campingturen efter det...

I veckan har den inte varit med om något särskilt när det gäller fall, krockar eller andra konstigheter som toalett besök. Utan...
Tisdagkväll, det låter konstigt! Tänker: "att i morgon ska jag fråga runt".
Onsdag morgon, det låter fortfarande skumt. Men kan fota MER om det! Jag provar ett annat SD-kort.

Googlar: det kan vara bländaren, men ska även söka på det engelska felmeddelandet.
Besöker butik: Jättetrevlig, men ger dåliga besked. Han provar med annat objektiv. Det är kamerahuset som det är fel på. Annars hade detta kanske varit lätt, för objektivet har jag garanti kvar på.
Känner mig ganska ledsen igår, Anna fick vara mitt stöd.
Vad är det med mig, sommaren & teknik?
Förra året gick ju även datorn sönder eller virus, dock behövdes ingen ny då. Men i år!
Måste vara för att man har tid att ordna upp insidenter.. eller?


En av mina första bilder med Nikon D60


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback