Hmm...

 ... denna vackan blev en heltidsvecka! Har varit hemma väldigt lite om kvällarna & gjort vettiga saker!
I torsdags var jag på träningsläger att tala inför grupp, hihi hjärtat slog men det var helt klart lättare än vad jag förväntat mig! Tillsammans med två av mina barnskötar kollegor var jag på kommunalmöte. Väldigt intressant & lite givande också!

Igår var jag hos en mycket underbar vän & snyftade till Freedom Writers. Jag älskar den filmen, Maria älskade & hatade den! Så fin tanke bakom filmen & det bästa (även det värsta) av allt: Historien är sann!
Har haft mysigt i helgen, hitills... det kan ju bara bli bättre!


Lovefilm:
Tvåfaldigt Oscar-belönade Hilary Swank spelar huvudrollen i denna gripande berättelse om storstadsungdomar med tuff attityd som vant sig vid våld och skottlossning - och läraren som ger dem det de behöver mest: en egen röst. Lärarinnan Erin Gruwell hamnar på en skola präglad av våld och rasmotsättningar och börjar kämpa mot ett hänsynslöst system för att ge skolan en betydelse i sina elevers liv. Genom att berätta sina egna historier och höra andra berätta sina inser en grupp "hopplösa" tonåringar vad tolerans innebär, tar kontrollen över sina trasiga liv och förändrar sin tillvaro. "Freedom Writers" bygger på den hyllade bästsäljaren "The Freedom Writers Diary" och innehåller fantastiska insatser från samtliga i den stjärnspäckade rollistan, bland andra Golden Globe-belönade Patrick Dempsey ("Grey's Anatomy") och sångaren Mario.

Kommentarer
Postat av: pojkmaffia

du är med en undarbar vän! <3

vi får göra om en filmkväll snart igen tycker jag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback