Från stolthet till träning!

Kändes som om det flöt på ordentligt idag. Gick in till mitt hyrda förråd för att fortsätta med rensning & sortering.
En vän kom förbi för att titta på kläder & sällskapa. Det bästa var att hon ville ha lite kläder, muggar, skärp & väska. När hon åkte var målet inställt på att sortera hälso- & träningstidningar. Det tog emot, för några är sparade av anledningar. Men nu vågade jag knappt bläddra i dessa. Med för stor risk att fastna i lösning & inte vilja göra sig av med mina samlingar. 

Flera kilo senare kände jag mig inte klar, men mättat & med ett enormt träningsbehov. Vill kombinera denna flytt med träning. Det är för viktigt. Måste bara få koppla av på mitt sätt. Hälsa först nu när det är under kontroll. Missade en buss pga telefonsamtal. Åt en banan i stället & väntade på nästa buss. Såå trött att jag kunde somna. Sitter nu & värmer upp på en cykel. Ska skutta vidare för att köra rygg. Det är precis det jag vill göra innan middag mitt i natta & dusch. 

P a u s 

Det blev en rehab övning med 7 kg hantel. 
Startade med 2 kg sedan har jag utvecklat tekniken. Så nu är det första gången jag kört den övningen på mer än 5 kg. 
Avslutade detta pass med löpning, mer nervarvning & en skön känsla. 5 min, 1 km blev dagens kondition. 
Idag räknades inte tiden. Utan att jag tog mig dit. Lämnade ett projekt bakom mig för en paus. Helt rätt att välja träningen. Cykling +hantel &  löpning 😊
Från stolt till träningsglädje som gav stolthet. Känns som jag kom en ordenlig bit på vägen. 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0