Tre korta löppass

4 km löpning med syster mellan hennes lägenhet till tågstationen i Auckland  på Nya Zeeland. Nerförsbacke i stadsmiljö nästan hela vägen. Inne i stan verkar unga + jämnåriga med mig vara ganska träningsmedvetna. Jag kände glädjen över att se människor i kring oss motionera i olika former. 
Ute i förorten vi bodde sista veckan blev det hela två pass. 
I lördagskväll, 4 km på okänd mark ensam. Men så himla vackert. Helt underbar fantastiskt miljö vid vattnet. Det var dagen efter systers bröllop. 

Sedan 6 km i söndags, innan avresa. Vågade mig ut på en längre tur. Resultatet blev 6 km. 
Det kändes viktigt att få till de sista löppassen. Söndagen träning kändes lättare, piggare & fräschare på något vis. Vi reste måndag eftermiddag från flygplatsen. 


Kändes lite tufft & känslosamt att lämna landet! Syster åkte till USA på bröllopsresa & nästan alla svenskar åkte på måndagen, vilket antagligen gjorde det lättare. 

Hemma igen i vinterlandet. 
Det är snö ute, men det har regnat hela dagen. Längtar tillbaka, men det känns så bra att vara hemma. Det har inte blivit så generöst med sömn. Det blev dessutom inte helt enkelt att åka hem mellan Arlanda & Linköping. 
Men är hemma sedan mer en timme tillbaka. Till ett städat & hemtrevligt hem. Tog ett bad & la en ansiktsmask (köpt på nz) när jag kom hem. Ska lägga mig på sängen en stund & sedan blir det träning i någon form. 
Ledig i morgon också. Lite bonus & lyxigt. 

Känner mig lycklig, på bra humör & avkopplad. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0