2018

Det är nu tid att sammanfatta mitt tränings och hälsoåret 2018 i en lista! \r
\r
Årets bästa träningspass: Det var bara alla gånger jag känt att jag är påväg tillbaka, efter alla större svackor. Tillbaka till träningsglädjen, den äkta som varar längre. Känt att hela passet har tillfört mig något, de passen blir fler och fler. \r
Årets vandring: Bjärka-Säby, som slutade på 3 mil. Gjorde den ensam, hela vandringen. Den vandringen gjorde mig stolt & glad. \r
Årets roligaste träningspass: I grupp är det nog minst ett av vårens spinning pass. Eller ett med Carolina, när vi körde mage och skrattade om vart annat. \r
Årets roligaste utomhus pass: kanske är det ändå Göteborgsvarvet. \r
Årets lopp: Göteborgsvarvet, 2.1 mil. Är redan anmäld till 2019. \r
Årets oväntade morot. 100 mil under 2018 gjorde mig extra pepp i januari & några få räknade dagar sedan. Marielle, min lilla syster på andra sidan jorden springer milen varje lördag. Med hennes vision vill jag hitta min helgdag att lyckas med samma. Sprungit korta sträckor med hennes motivation i bakhuvudet. \r
Årets bästa träningsperiod: januari. Kost & träningsschema som gav mig så mycket. En ordentlig kick start. + våren någon period under hösten. Bitvis riktigt bra på sommaren, cyklade mer & tog promenader. Fick några riktigt bra infall att springa, när alla andra var kloka nog att ta det lugnt för att värmen var olidlig. \r
Årets sämsta träningsperiod: sommaren. Det var så varmt och trots det lyckades jag få till spring/ joggpass ute. Flytt perioden var inte heller träningstäta \r
Årets skada: mina gamla åkommor med höfterna har visat sig. Medans höger sida blir bättre & bättre. Mer rörlig, mjukare & jag utvecklas. Mina fingrar på höger hand blir lättare att kontrollera. \r
Bästa spellistan: Min lista, stark- running & workout. Musik av Avicii \r
Årets lärdom: Det är lättare att få resultat i sin träning om man tar hand om kroppen & vårdar sig själv inne från & ut. Att kosten, vardagsmotionen & motionsträning ger resultat åt kropp samt själ. Behöver röra på mig för att inte få värk i benen. \r
När jag blir extra stolt så skriver jag, Instagram blir positivare, publicerar inlägg på diverse grupper. Så målet att vara stolt över varje pass. Se till att bli stolt över även det lilla. \r
Skrattade mest: när jag tränar med Carro, hon gör mig generad på ett bra sätt. Sedan är Spinning instruktörerna rätt så skojiga. \r
Årets utmaning: följa en plan. Vare sig vilket målet är. Att göra tankar till verklighet. \r
Något helt nytt jag provade: Yoga, & body balance \r
Årets övning: latsdrag, som jag blev tvungen att sluta med. Men fick komma tillbaka efter en tid. Har inte hittar passionen helt, men det kommer. Älskade nästan bortglömda övning! \r
Årets lycka: flytt till hus. Nystart! \r
\r
Årets träningsmål: forma kroppen, bli frisk & Bli stark\r
Årets slutsats: börjar bli friskare & starkare. Formar om kroppen och träningsglädjen kommer sakta krypande. Vågar prova på nytt, vågar göra saker själv. Vara tacksam till livet. Le mer och känn glädjen. \r
Bonusar:\r
Favoritskorna: Saucony, men har inte hittat den perfekta ersättaren. Bara provat de på foten. Det blev ett par asics. \r
Ny övning: yoga positioner. \r
Tuffaste minne: Ett besked om min gud dotter, som gjorde mig så ledsen & besviken. Gjorde att jag började äta dåligt, få dålig självbild & känna mig olycklig. Sprang några gånger pga dessa känslor. \r
 Favoritkontot på Instagram Clara toll, Sandra friberg, \r
 Nytt mantra: live laugh love & enjoy the journey \r
Vad lämnar jag kvar i 2018?\r
 Vilken känsla tar jag med till 2018: tacksamhet & glädje.\r
Citat: \r
Breathe it all in, love it all out. \r


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0