Hjärtebarnenslopp + benträning

I söndags blev det bubbel träning. 

Först ett riktigt kanonpass för ben & mage. 
Körde hamstrings, benspark etc. glömde vanliga hederliga benpress & "hann inte" göra favorit svingar med ketel bell. 

Men gjorde squats i smithen 7 kg stång +2o kg vikt. Det räckte för mig tydligen. 
Efter det & loppet såå vet jag exakt vad träningsvärk innebär. Detta är dag två, men redan igår på dagen, på eftermiddagen så kom träningsvärken. Normalt först för att lite senare på kvällen, kom den verkliga känslan i låren. Upp för 4 trappor var tungt, sätta sig i soffan bekvämt kändes omöjligt & har nog sällan blivit störd i sömnen. Kanske efter mina långdistans lopp. Men detta var ju bara ett vanligt efterlängtat pass. 
På 75 minuter. Som jag hade längtat till att göra ett ordentligt benpass 

Cyklade hem. Bytte om till 5o % 
Gav mig till ett naturreservat för att springa hjärtebarnenslopp. Startade 2o min senare än både min vän som startade i Kalmar & Stockholmsfolket. 

Nu ska jag träna vidare överkropp! Så skriver lite mera om loppet längre fram 


Bästa kombinationen att först köra tungt ben & sedan springa 5 km & försöka prestera. Tänkte inte på det då.... Haha känns lite extra idag. Två dagar senare!! 


Puss såå länge. 
Så mycket gladare idag!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0