Längtan & löparglädje.

just nu känner jag för att skriva om hur mycket jag längtar till löpningen. Jag kommer ofta på att jag ut & springa när jag inte kan. I fredags så såg jag löpare ute och jag blev så sugen på att träna utomhus. Ett riktigt längtan. Men ofta kommer jag på det när jag faktiskt inte kan. I fredags så var jag på väg mellan träningen & jobb. och efter det lilla hindret att en hel dag måste gå så hinner jag antingen glömma bort min längtan eller ofta att det går över till annan träning, nere i gymgrottan.
Älskar verkligen löpningen, när jag är ute & upplever natur. Sätter ena foten framför den andra så njuter jag. Stoltheten efteråt går inte att jämföra med annan träning.
 
Anledningen att jag började skriva om löpningen denna söndag var tv4s Nyhetsmorgon med  Ebba Kleberg von Sydow. Hon hade loggat sin träning med ett filmklipp.  Hon såg så glad, lätt & fräsch ut. Och längtan fanns där igen. Men även hindret, halsont, igår hade jag feber & hostan är ett faktum..
 
då kan man ju undra vad som hindrar mig?
Min kropp, har jag inte haft problem med hälarna så är det ett knä som gjort ont.
Flera pass med löpargruppen "b.a.b.y Runners" har jag inte varit med på för att jag haft känningar i halsen.
Tid, ja jag tror ju att jag ska hinna med så mycket jämt & är dålig på att planera min tid. Så när jag 'r frisk så handlar det mest om prioriteringar.
 
Nästa helg så hoppas jag att det kommer finnas inslag av löpning.
Då ska jag vara frisk & bortrest. så löparskorna ska packas ner.
 
Nu ska jag laga mat.
Ha en bra söndag!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0