Min höstgryta

2 gula lökar 
1 kg grytbitar nötkött 
Smör 
Två tärningar ekologisk buljong.
3-4 st Vitlöksklyftor 
2-3 st. Lagerblad 
Några enbär 
svart pepparkorn 
Torkade örter
4 morötter  
Kantareller 
Trattkantareller 
1 msk svartvinbärsgelé 

Bryn köttet i smör. Låt bitarna få lite färg, salta & peppra med pepparmix. 
Koka upp vatten i grytan med två buljongtärningar & Örtsalt 
Haka lök och vitlök, bland ner i grytan. I med köttet i grytan. 
Lagerblad la jag i en tesil tillsammans med enbär & pepparkornen.. 
Koka köttet i flera timmar, det går väl inte koka för länge. Mot slutet av koktiden så la jag ner
svampen och gelen i grytan.  
Krydda mera efter din smak.
 
I skrivandes stund så är alla mina fem matlådor slut. Det blev en rejäl laddning som räckte länge.
Dock så tog jag ingen bra bild på maten, som blev söndagsmiddagen den dagen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0