Förra veckan var lite för bra..

..för att vara sann. Blivit sjuk i halsen.  Det kommer från ett uttryck ett barn sa en gång, “Jag är lite sjuk i halsen".

Tog mig till jobbet utan energi. Tog temp kring lunch, 36.1 höjdes under dagen till den typiska febersiffran.  
Åkte hem kring två, kryp ner i soffan med mellanmål & en romantisk film. 

Förra veckan så hittade till löpningen igen & lyckades styrketräna några gånger trots besök (av en dammsugarförsäljare) samt ett intressant kvällsmöte på Pedagogernas Hus här i Linköping. Veckorna innan har också varit bra, med bra fördelning mellan styrka-& konditionsträning. 

En träningsträff i onsdags innehållandes marklyft samt lite andra ryggövningar, det blev inga personbästa direkt men mycket skratt. Det var Daniel från en peppande grupp på Facebook, en nykomling i gruppen, Andreas som tränade tillsammans med mig. Några videoklipp, skratt & testning av benmaskiner senare så gjorde vi oss i ordning för att äta på Bishops Arms. Springer på en vän från Norge-tiden, vi har inte träffat varandra på drygt 1o år. 
Ben passet på Torsdagen blev riktigt bra, det flöt på bra & jag hann verkligen med det jag hade planerat. På fredagen hade jag ett skönt pass på morgonen. Crosstrainer i 3o min, frukost och 3o min styrketräning ben.
Men det blev också mitt sista pass på ett tag. Det visste jag ju självklart inte då.
 
med facit i handen, går det för bra med hälsan så tränar jag så pass mycket & återhämtningen blir lidande. Dricker inte tillräckligt med vatten, sover bättre nu men rutinen kring sömnen är inte så bra. Äter dåligt. 
Men har aldrig börjar träna utan att jag har känt mig helt redo, i alla fall inte den senaste tiden. Och det har ju hänt att man försökt träna lite lugnt för att undvika att något bryter ut. Som i lördags så hade jag nog kanske värderat att gå och träna. trots detta så blev jag allt mera hängig på måndagen, trots all vila under helgen.
 
Jag har under förmiddagen rensat bort lite kategorier & ska  längre fram ta bort ett gäng värdelösa texter jag i dagsläget inte förstår vad jag menat. Fröken skriva otydligt & luddigt. Det kommer jag kanske ha tid att pyssla med om jag ska försöka leva lite stillsamt liv i en tid. 
 försökte förra veckan planera livet lite. Men skrev aldrig in sjuk. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0