25 juni 2015 Fuck cancer!

Nu behöver jag öppna mitt hjärta
\n
Och det har varken med träning eller kost att göra. Men där emot hälsa! Min väns hälsa. Min underbara Anna blev mamma i februari & fått ett besked om att hon har cancer. Det är ett ett fruktansvärt besked som alla hanterar på olika sätt. Och inget är egentligen rätt eller fel. 
\n
Min reaktion har hittills, trots få veckor varit väldigt olika... När det verkligen gick upp för mig, den dagen fanns inga hämningar. Först gråt, sedan tog mig samman & genomförde det jag hade påbörjat med ilska i kroppen. Det var effektivt! 
\n
För att dagen efter vara i botten på energi. Jag har både öppnat mig och varit tystlåten. Gemensamma vänner runt oss har varit extremt tacksamt stöd & andra är tysta. 
\n
Jag har bett om ursäkt för att jag är jag. Mest till mig. Både före denna händelse & efter. Tänkt tankar, som "mindre mig själv!" (Mer någon annan)  
\n
Men jag har ett vid öppet hjärta och jag vågar tro att jag är lättläst som en öppen bok. Jag bryr mig om människor. Inte unikare än andra. Men på mitt vis med mina verktyg. 
\n

Mina tankar är hela tiden på dessa fina människor som blivit en liten familj. Som varit med om något orättvist. Cancer. Fuck cancer!! För mig är det ofattbart. För Anna är det ofattbart. Men hon känns så stark, så att det räcker för oss alla. Men jag ska vara stark jag med, känns omöjligt! Men jag ska! Vill ta den rollen, genom att visa mig svag. 
\n
För familjens skull ! Och kan jag sträcka ut min hand trots distans så ska jag göra det! Ge min hand bildligt och bokstavligt. Praktiskt, fysiskt & mentalt. Om Jag kan så vill jag!  Kan jag ligga steget före så ska jag verkligen försöka... Även om det är babysteps! 
\n
 
\n
Vara en god vän! 
\n
Skratta, gråta och minnas! 
\n
Just nu är två minnen mycket starka och de minna är det mer än 2o år emellan. 
\n
En av de första minnena är tillsammans med två liknade gosedjur på en kulle i Norrland. Båda var korthåriga & ungefär 1o år. 
\n
Och nästa minne är från midsommar 14.  Jonah kommer fram med "Stickan" som visar plus. De blivande föräldrarna får en kram. 
\n
 
\n
Nu har de en vacker tös vid namn Valentina. 
\n
Skrev detta i lördags inför besöket på sjukhuset. 
\n
\n


\n
Älskar dig Anna.  
\n
 
\n
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0