Repost & uppdatering

Mina utkast från tidig 2o14 
Har försökt rensa i bloggen under morgonen. Plus en kort uppdatering.

22 februari 2o14 
Min fysik börjar blir så mycket bättre & blir helt lycklig. På två dagar jag har sprungit 1 mil cirka, ett vända ute i torsdags & 5 km på löpbandet i går morse. Senast i höstas & före jul så hade jag så himla ont i höfter & rumpa så jag mådde riktigt dåligt. Men det märks att jag håller på att bygga styrkan kring smärtområdet. Det är bara inte träningsvärk, utan mer leder, stelhet & nerver som hamnar i kläm. Stundvis så har jag haft så himla ont & mitt hopp var varit försvunnet. Men det blir ju bara bättre. 

Alltså ger sjukgymnastens läxor något. Och för att jag ska bevisa det för mig själv så behövde jag utvärdera hur jag mådde efter löpningen. 
Det bästa är att jag inte gav upp, såg såg passionen för löpningen. Det blev tillräckligt för att fortsätta försöka...

 Och ytterligare ett från 2o14, februari. 
I tisdags träffade jag min sjukgymnast & arbetsterapeut på rörelse & hälsa.
Tack vare övningarna jag fick Sjukgymnasten, Åsa så har jag blivit starkare, är mindre stel & har faktiskt inte lika ont efter träning. Det är också Åsa som ser att jag svajar på löpbandet när jag värmer upp med löpning. 
 
PT på actic satte ord på för delarna med att göra 15 rep. du tränar uthålligheten i musklerna.
Han gav mig också råd på maskiner för att komplettera löpträningen. Och bekräftade mycket av de föreläsningarna sa på tränings-& hälsomässan.
Det upplever båda två att jag är påväg mot god fysik & påpekar båda två min benstyrka. 

29 augusti 2o15 
 Idag, 1,5 år senare så har jag inte alls samma problem längre. Och mår som en normal människa, nästan jämt. 
Jag har hittat lite verktyg som gör livet lättare. Men det finns möjlighet till förbättring. Vill 
Och läkaren som sa, att det var kroniskt mina smärtor i väster höft! Han hade fel!! 

Höger sidan är också starkare. Hade en kramp i foten förra onsdagen. Det har ju varit borta sedan förra hösten, så jag blev rädd. Så det har varit hemligt, fram till nu. 

Kommentarer
Postat av: Ida

Har du testat magnesiumtillskott mot krampen? Fungerar hur bra som helst för många :)

Svar: försökte hitta samband om det blev bättre med magnesium. har till och med använt det som spray på den drabbade foten. det är inte som en vanlig muskelkramp. Men tror och hoppas det blev lite bättre av kosttillskott med olika näringsämnen i. tack för ditt råd!
Blue Angel

2015-08-29 @ 20:31:57
URL: http://idakck.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0