hälsolycka I

Lagat ett storkok av thaigryta med kyckling & grönskaker. Sedan har jag förkokat nötkött med oxfond tills imorgon då jag har tänkt att göra en köttgryta efter jag kommit hem från min arbetsdag. Jag ser fram emot det redan nu & känner mig så lugn i att jag förberett maten.
 
Känner i hela själen hur bra jag mår av att göra saker för mig skull och ta mig tiden.
Sitter fortfarande vid köksbordet & bara njuter av att bara vara.
 
Thaigrytan
Kycklingfilé
Wokgrönsaker
1 ½ Kelda thaisoppa
1 liten Gul lök
2 vitlöksklyftor.
Kryddan 4 lökar
Kryddan vitlökspeppar
1 tsk Röd currypaste
chilipeppar
Ingefära
Salt & Peppar
 
Stekte kycklingen i kokosolja & hackade löken samt vitlök för att steka de tillsammans. På med grönsaker och låta de bli värma & sedan hälla på soppan. Blanda i curry paste, salt, peppar & de andra kryddorna.
Serveras med valfritt ris, bulgur eller matvete.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0