lediga måndag

Första dagen på en ny vecka och jag är ledig. De andra måndagarna har jag varit på arbetet under julens dagar.
Kändes konstigt att förstå att det var måndag men inga måsten. Skrev på detta blogginlägg redan i förmiddags, men plötsligt kunde jag inte skriva ett ord till.
Låg i soffan för att läsa min bok, "Livet efter dig", som jag börjar förstå slutet på. Kom igång med mitt påbörjade städprojekt & gjorde fint i lägenheten. Men hade städningen avslutats igår så kanske min tradition kanske hade kunnat bli ett år till. Men bröt det redan förra året, den sjätte januaritraditionen. För tre & två år sedan skapade jag en röd dag syssla med vän/vänner, att ta en tur i Tinneröeklandsskap. Två olika vänner, var med vardera år. Förra året blev det som sagt inget & uppenbarligen inget detta året heller. Det hade kunnat bli, om jag hade frågat. Vandra & laga mat över öppeneld.
kanske var det den gröna vintern som gjorde att suget inte infann sig.
Men i år ville jag läsa bok, i år  ville jag städa.
Jag ville i alla fall ta en kortare promenad eller måndagsträning. Nu när klockan närmar sig midnatt så inser jag att denna dagen behövde jag....
Ikväll har det varit en middagsbjudning på landet. Och fick ett paket, ett par örhängen.
 
Det blev alltså ingen träning denna Måndag.
Jag glömde bort att det var måndag.
Men var där en söndag "i stället"
 
Nu är de slutskrivet.
Natti vänner
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0