Mitt 2o13

 Skriver årskrönika, den sjätte i ordningen. Det blev året jag klarade min målvikt efter backar & dalar. Det var året jag anmälde mig till Göteborgsvarvet, mitt livs första lopp på över milen. Det var en ju ändå en halvmara. Haft ett bra träningsår & vårdat vänskapen. Man lär sig nya saker av varje person man lär känna. Utvecklas gör jag hela tiden, bygger relationer, & samlar på livserfarenheter. Älskar livet mer & mer. Tar mig igenom dagarna med en gnutta mer livsglädje.
 
Januari:
Den 6 januari för två & tre år sedan så på började jag vad jag trodde skulle bli tradition. Att promenera i Tinnerö Eklandskap & laga mat ute. Men mina frilufsande vänner har ju lämnat Linköping & har därför inte hittat anledning att gå ut på vandring.
Den 4 januari firade jag födelsedagen med vänner, först räkor med några av tjejerna hos mig & för att sedan äta middag på Harrys
 

Födelsedagsmiddag, med räkor & drinkar för att sedan gå vidare till Harrys för middag med vänner. 
 8 januari. min födelsedag & jag var enligt gamla vanor ledig. 

Vackra vinterlandskap
Februari:
Tränings -& hälsomässa. Köpte Martina Haags bok Heja Heja & fick den signerad. Vi pratade en stund.
fyndade även andra böcker, juicer & müsli.
Mars:

Tjejmiddag med melodifestivalen om jag inte minns galet.
 
Springer mitt PB på 5 km löpband på 25.o1
Påskhelgen var fantastisk, middag & hockey på sportsbaren New York Legends.
Bowling, shopping, utgång.
Förlorade en vän. Jag har verkligen försökt förstå vad som hände & har sagt förlåt. Hade önskat att det var annorlunda. Försöker släppa, kanske blir det enklare år 2o14.

Ingen hälsokost, men så gott! Helt klart värd denna mat efter PB

April:
Vårpromenad
16 april Takida med Ann & Marcus. En underbar och annorlunda konsert.
Maj:
Underbara vårmånaden. Tror att det kan vara våren är min bästa årstid. Det grönskar omkring oss, människor kommer ut & allt lever. Solen gör något med oss människor.
3-4 maj. weekend med jobbet i Villa Solliden, Kolmården/Norrköping. konferens helg med massa trevligheter, jobb, kreativa tankar, mat, lekar & bus. En helg som var lätt att vara hälsosam på, för att det fanns så mycket erbjudande.

En lördag kväll med mat, vin och mycket skratt.
Mysigt dopp med vänner för livet. Älskade kollegor.
Vår!!!!
Testar mycket olika frukostar under hela året. Allt för variation & få i sig näringsvärden samt energi.

Vårpromenad med Rebecka
Under maj träffar jag Pierre och hans varma familj.

24 maj: go-cart plus middag på Yogi, en indisk restaurang.
Juni:
En fin sommar månad med mycket sociala tillställningar, utflykter & bad.
Cyklar mycket till jobbet, tränar ute & inne.

6 juni Västervik på dagen. Lunch med Lchf-tänk & upptäcksfärder. Aldrig varit i Västervik & vill bara se mer.

Anna & Jonah
Annas "födelsedag". 3o,5 år!
8 Juni Livias dop.
 
Avslutning 5 åringarna. När vi tackar av våra största barn på förskolan. De får välja trerätters som vår kokerska tillagar. Så mycket värme & kärlek man får under denna kväll som vi avslutar genom att kasta ut barnen genom fönstret.
 
Midsommar firar vi ute på landet i Stjärnorp.
Älskar verkligen att ordna & greja vid såna tillfällen. Mysigt!
 
Juli:
SEMESTER!!
Firande på Storan, Linköping. Anna, Nina, Ann, Pierre.....
 
7 juli: Alexandras möhippa, krokodilsim, uppdrag, lekar, middag på hotell & utgång.  
Alexandras & jag på en uteservering.
En roligt & bra planerad möhippa!
 
1o juli
 
11 juli Kolmården med Pierre, Mabel & hennes bror.
2o juli Alexandra & Anders bröllop
Se vad de strålar om paret! Så vackra!
En fin dag med vänner & kollegor. Blev bröllopsberoende. Så mina vänner, ställ till med bröllopskalas genast.
 
Bärplockning med Nina & sedan utflykt till Vadstena. Vi golfade, åt räkor på servering & hade en heldag tillsammans med Johan.
25 juli Nyköping
Lunch i hamnen, sedan mysig promenad i Nyköping!! Saknar den staden & minns den med så mycket minnen.
 

mysigt med vänner på uteserveringarna i Linköping.
Tar lite bilder & inser att jag har min bästa form. Viljan segrade.
 
30 juli.
Cykeltur & underbara egen tid! Tid för bokläsning, reflektion & avkoppling.
Tycker ju om mitt Älskade Norrland, men Östgötaslätterna ligger mig mycket varmt om hjärtat.

Linköping i sikte.
Linköping (Berga)- Berg på cykel.
Augusti:
8-10 Augusti
Skånetripp

Ida gör mig inspirerad med balkong odling, familjeliv, inredning & pyssel. Sofie gör mig också sugen på att lyckas med sommarväxtligheterna.
Och Sofie firades i Malmö på sin 3o årsdag! Vilken fest!
 
Hälsosam beställning. Gott till  köket, biosnacks & låt håret växa produkt.

Hmm... torkade jordgubbar
Bondens marknad i augusti- oktober
31 augusti
kräftskiva hos Sandra & Affe
September
September var säkert
19 september
Lillasyster gör ett besök från England till Stockholm. Eftersom hon har födelsedag så åker jag dit för att fira henne.
Marielle & jag
Therese & Mia med ett gäng härliga damer.
Koppan.
 
Köper lite träningskläder hösten 2o13
Gör många pajer
Tapas kväll med make-up. En ordentligt tjejkväll!
Oktober
Händer det inget i oktober?
 
November:
Ninas födelsedagsfirande i Borgensberg
 
Och firandet av min något äldre Farmor Anna, 95 år fyllde hos i November. Härliga farmor med massa energi, värme & humor. Jag fick äran att hitta vid hennes sida under hela middagen. Jag har så fin familj. Pappa var hemma tillsammans med fru Rhonda & Marielle.
Det var fina dagar med familj och vänner. Var i Sundsvall, Höga Kusten, Sollefteå & Härnösand.
<3
December
Stjärnklartshow med  en mattallrik & vin i pausen.
7 december
Tatuering (ar)!! Det var en obehaglig upplevelse. Men klarade mig igenom smärtan och kan tänka mig flera.
På kvällen hade Mabel & Jonas bjudit in till julbord. Mycket god mat med bra betyg och julklappsspel.
Någon helg i december, på en söndag. Julbord på landet med sju sittningar. Ett mycket gott klassiskt "gammaldags"  julbord med massa gott. Jag fick träna på att bjuda på mig själv. Hade två olika skor på mig & spillde grädde. Ojsan!
Balade lussekatter hemma på kvällen. Mindre socker. gjorde de lite bättre. Sötningsmedel & fullkornsmjöl var två av ingredienserna
17 december
Sista sällskapskvällen med arbetet, hemma hos kollegan med Exotisk planka till mat & julklappsspelet- 
JULAFTON
En mysig afton. Pappa hörde av sig på telefonen från Sydafrika. Jag pratade ned farmor en längre stund. Sedan var det mat som serverades, efterrätt & julklappar.
Nyår! Ett gott slut på 2o13
Nyårsafton var i början av kvällen hos mig. Förrätt och oxfilé till huvudrätt, är det nyårsafton så är det!
God mat, vin, bubbel, drink & härliga människor
 
 
Gott nytt år! Det var bilderna från året 2o13.
Tack för detta år alla underbara människor i mitt liv, Vi gör det  kommande till ett bra år, eller hur? Önskar er all lycka under 2o14.
Ta vara på det du har!
Kärlek & värme till er, Kram
 
(uppdateras med text fortlöpande)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: RobertLat

Urgent assistance in obtaining high-quality and anonymous PCR from all over the world! [url=https://cov-help.com/]High-quality documents all over the world at affordable prices and in the shortest possible time![/url] We will help you get the document within 30-60 minutes without queues. A document with a qr code. The document contains a working cr code with patient and clinic data.Complete anonymity of data. Complete anonymity during registration. We guarantee quality and low prices.

PCR TEST worldwide

2022-09-17 @ 09:43:31
URL: http://https://cov-help.com
Postat av: RobertLat

Urgent assistance in obtaining high-quality and anonymous PCR from all over the world! [url=https://cov-help.com/]High-quality documents all over the world at affordable prices and in the shortest possible time![/url] We will help you get the document within 30-60 minutes without queues. A document with a qr code. The document contains a working cr code with patient and clinic data.Complete anonymity of data. Complete anonymity during registration. We guarantee quality and low prices.

PCR tests for flights around the world.

2022-09-19 @ 12:46:08
URL: http://https://cov-help.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0