Fredagen då mina kollegor var på middag

Kring jul har alla ganska mycket, så min idé om decembermys fick faktiskt heta januarimys.
Det januarimyset hade vi den tjugofjärde januari.
Först var det ju den vanliga fredagen på arbetet, inkluderat med fredagskramar. Sedan lite handling med den sista maten, & det röda vinet samt vackra tulpaner.
Sen var det dags att starta i köket. Det skulle bli tre rätters & förrätten var helt ny för mig. Den var inte alls komplicerad men mycket god. Kommer dock inte åt receptet för att pinterest har liten paus!
Gästerna kom 18.3o. De kom in genom dörren med glatt humör, blommor & vin!
Jag behövde lite mer tid med huvudrätten & förrätten var i ugnen, men undertiden fick de smutta på en fördrink.
 
Huvudrätten Kyckling med tomat & mozzarellasallad var bara min andra eller tredje gång. Den gjorde jag & min vän Annelie i hennes studentbostad för en hel del år sedan, cirka 2oo9. Vi gillade att jaga nya recept på våra tjejträffar. Den var inte ny, men var trots det tvungen att "noggrant" följa receptet.
 
Efterrätten var inspiration från 25 årsfesten (bara sju år sedan)
Grekisk fruktsallad med honung
 
En helt fantastisk kväll med lite av allt. Men mest skratt i form av fredagshumor, verklighet & andra histoerier. Maten blev jättebra & tidsschemat hölls. Mycket lyckad kväll som tog slut lite för tidigt.
Men lördagen var planerad för oss alla fyra. Så "tidigt" i säng!
Tack för denna gången, Katarina, Johanna & Lucinda. Love u!
Kyckling med tomat & mozzarellasallad. Receptet hittar ni här!
Fruktsallad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0