Hur återblickar ni tillbaka på er träning?

Hmmm, ska försöka leta upp ur mitt minne när jag tränade? Vad & var? Dokumenterar ju lite på Instagram, men det räcker inte riktigt. Har även funbeat som jag ofta använda när jag blir ordentligt stolt. Och är väl skaplig på att komma ihåg att fylla i uppvärmingen.
Innan jag flyttade upp till Stockholm hade jag ganska nyligen kommit på hur jag ville lägga upp träningen & det var ju lite beroende på arbetstider & andra viktiga saker. Veckan innan flytten så hittade jag den perfekta tvätta-kläder-dagen i förhållande till träning/ jobb/ privatliv (utom träningen). Men nu är det ju andra rutiner.

Måndag: Gåbandet & armar med Natalie på fitness24seven,
Tisdagen: Löpning?
Onsdagen: Vila
Torsdag: Jo men det är ju den perfekta dagen att träna morgon. Och på kvällen får jag sällskap. Två gånger träning. Men det var ensamt, för kollegan fick hem för att vårda sig själv.  
Fredag: 5 km löpning.
Lördag: Träning med crosstrainer och överkropp.
Söndag: Ja det är ju nu.
 
I veckan hakar jag på PT-online, & det har jag bestämt att det ska dokumenteras. Inför detta ska en hälsodeklaration och en livsstilsprofil skrivas. Är så spänd av förväntan.
 
Men som sagt, för min skull så vill jag lära mig att långsiktigt skriva ner träningen & resultat. Inte bara i en period eller efter ett pass.
Så hur gör jag det bäst?  Nu efterlyser jag övningar i att minnas & se värdet i att alltid systematiskt göra detta för min skull. Och bonus ge träningssuget till andra.
 
 

Kommentarer
Postat av: Fredrik Henriksson

Hej! Kul med PT-Online! Jag kör funbeat & där kan man mata in reps, vikter m.m. Man kan ju lägga upp bilder där också men vissa bilder har man ju bara för sig själv. Ser ut som att du är i riktigt bra form tycker jag 👍

2014-04-14 @ 09:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0