Träningvänner

På restaurange i Stockholm sa Mia till sin vän Helena:
- en träningsvän till dig. Susanne tränar, springer & tävlar.... 
(Tävlar, jaja ... kanske inte riktigt tänkte jag blygsamt)
Helena skiner upp
- en träningskompis kan man behöva. I mörker och allt som kommer nu. 
- Susanne bor i Linköping. 
 Vi kom i alla fall fram till att hon har tävlat både flera & längre tävlingar. Men båda ska göra Göteborgs varvet! 
Träningsvänner, ibland tror jag att livet skulle vara enklare med en träningspartner. Någon som tar med en ut när ängeln på axeln är urfunktion & när vädret gör en tveksam....
 
Men det ja skulle komma fram till var att många av mina vänner har börjar träna på allvar. Motionstränar, hälsar på gymets lokaler, tester på nytt & nya träningsformer. Stolt, glad & inspirerad blir jag! Lycklig över att vi blir flera. Vill bara ut för att springa, mycket för att andra skriver just om löpningen. 
 
 
Idag sprang Sofie milen i iformloppet och i veckan har två vänner kört på sin träning till Max. Känner mig stolt, som sagt & upprymd över mitt nästa träningspass. 
 
Glad!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0