Bondens marknad

Ett säkert hösttecken för mig är bondens marknad. Har varit där två gånger och jag myser verkligen av den miljön. Alla trevliga, glada & positiva. Det är "bönder" från närområdet (Östergötland) som säljer sina råvaror, allt i från blommor, fårost, glass till frukt & grönsaker. Men även försäljning av hamburgare & fika bröd. Nästa lördag är den sista gången för denna säsong. Min första tur dit så köpte jag liljor, rapsolja & stod i kö för att köpa getost. Men gav faktiskt upp.
 Den andra turen så var typ alla blommor slut! Typiskt!
 

Kommentarer
Postat av: Annemie

Åh det låter jättemysigt med en sådan marknad, massa närproducerat :)

2013-10-01 @ 20:08:29
URL: http://miesvensson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0