Respektera livet!

God morgon vänner! 
Tar ni vara på varandra? Njuter ni av livets goda? Eller tar ni er tid med nära & kära för givna!? 
 
Jag har tagit vänner för givna även familjen. Inte alltid tagit till vara på stunden. Förlorat på det ja, det har jag! 
Min vänskap till andra har också blivit tagen för given. Jag har blivit sårad! Och jag har gjort vänner ledsna. Men inte utan dåligt samvete. 
Förlorade en vän i år. Och saknar henne. Har sagt förlåt, men saknar ordet tillbaka. För relationer byggs av två människor. 
 
Känslan bärs i hjärtat av varje individ. Men jag tror på öppenhet då kanske en känsla är lättare att förstå. En känsla kan ingen ta i från men ett öppet hjärta kan bara vara bra. Så blir fler sinnen öppna. 
 
För vad händer när man förlorar någon? Men saknar, blir besviken, vill förstå eller bli förstådd. Man hade önskat att man sa "älskar dig" eller i alla fall "tycker om dig". 
Att ge och tagandet är åt båda håll! 
 
Ta inte varandra för givna! 
Älska varandra. Älska livet! 
 
För man vet aldrig när man förlorar en person... 
I helgen är det allhelgonahelg, då vi tänder ljus för de vi saknar. Våra änglar, unga & gamla! 
 
När tänder vi ljus för de vi har kring oss i livet? Tänd ett ljus för alla! 
 
Dessa funderingar & tankar kommer av samtalet mellan vänner på en restaurang på fredagen. Samt mina tankar som väckts efter det tragiska som hänt i ett samhälle några få mil från mitt hem.
 
"Ta vara på denna dag som den vore din sista"
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0