Min aktiva vila

Mina personliga funderingar kring aktiv vila i träningen på gymmet. Reflekterar mycket hur jag själv gör & hur andra gör, men kanske främst på hur tränarna verkar lära ut Inte för att jag tjuvlyssnar.
 
 Jag har valt att köra aktiv vila på gymmet. För jag tycker inte om när folk (framförallt tjejer) sitter på maskinerna för att vila, snacka med kompisar eller använda telefonen.... jag vill ganska ofta ha deras maskin förr eller senare.
Aktiv vila tror/vet jag att jag får mer ut av tidsmässigt. För mig betyder det effektivitet under min tid i lokalerna. För att jag byter mellan muskelgrupperna.
Men det har säkert sina fördelar att vila/pausa mellan övningar.
 
Sedan måste jag titta över min träningsvecka, ordentligt!
Vilka dagar träning, vilka dagar vila & vilka aktiv vila. Och då kommer aktiv vila få en annan betydelse.
 
Nu är jag redo för en promenad med kameran! Var bara tvungen att ge tekniken lite energi.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0