I morgon: Sjukgymnasten

Bild från we ♥ it
 
I morgon är en ny dag.
Jag ska till rörelse & hälsa, för att träffa en ny sjukgymnast med erfarenheter på just handmotoriken (som jag har förstått). Är rädd, nervös & vill bara få ett slut på detta! Personligen vill jag vara färdig utredd nu, kunna leva normalt & ha full koll. Är långsammare, kan inte skriva snyggt & knappandet på tangenterna går sakta.
 
En uppdatering: I mitten på november, en lördagmorgon så börjar mina 3 yttre tår på höger foten krämpa. Först så skrattade vi åt det jag & Jennie, men det gick inte att stoppa. Senare på kvällen krampar hela högersidan. Från tårna, sen benen, knät & sist armen. Känner paniken, men håller lugnet då jag är bortbjuden hos vänner på tacokväll.
Måndagen efter så åker jag in på akuten, högersidan går inte att kontrollera. Även ansiktet påverkas ibland.
De gör ett EKG på mig, de tittar på mig & de kollar hur min reaktion är, t ex reflexer & reaktionsförmåga.
 
Några dagars sjukskrivning.
 
Det fortsätter, men blir bättre. I Januari tills idag, så har det varit domningar mest på högerhanden. Ibland några enstaka ryckning på just högersidan. Kan inte skriva, svårt att greppa, tappar & slinter. skadar mig ofta för att jag slinter, river mig eller saker går sönder.
Gör EEG och magnetröntgen- Inget! Puh!
 
Träffar läkare, går ledsen där i från! Det finns inget rimligt svar! Känner bara att jag är en olöst gåta!
"Bara" remisser! Men hon uteslöt MS (en muskelsjukdom), stroke epilepsi & ...
Har sällen haft ont, bara i korta stunder. Ett ont som känns svårt att beskriva!
.
 
Idag får jag veta att en annan sak kan påverka, en sak jag måste förändra. Men ska bli uppringd av en läkare. Vill inte skriva ut det här, vill du veta så fråga mig. Kanske jag svarar, kanske inte. ;)
 
Har haft ett mycket bra tålamod (förutom en gång som jag minns) kring detta, även om jag är orolig & är ledsen. Är knappt släppt några tårar. Men det är frustrerande att det påverkar på arbetet & mina intressen! Känner en inre stress som ibland syns utåt.
Det enda intresset som inte påverkas är intresset av att vara med vänner, träningen (känner mig på ett sätt så stark) & matlagningen. Älskar ju även pyssel, skriva & livsnjuta, vilket inte är lika lätt längre.
 
I morgon sjukgymasten. Spännande!
Jag lever på hoppet! Ge mig mera hopp, snälla sjukgymnast!
 
 

Kommentarer
Postat av: Nina

Tänker på dig vännen <3 hoppas du får några svar snart! kram

2013-02-11 @ 22:03:11
Postat av: Mia

Åh gumman! Hoppas du kan få några svar snart. Förstår din oro! Du är stark! Många styrkekramar, Mia

2013-02-12 @ 08:04:17
URL: http://miapetite.blogg.se
Postat av: Jennie Johansson

Tack så mycket :) Hoppas de hittar vad som är fel på dig snart också! Kramar

2013-02-12 @ 18:36:17
URL: http://www.fitnessguru.se/einnej

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0