Vecka ett, dag ett

Fick en fin klocka i julklapp, en Garmin Forerunner 210, smidig GPS/pulsmätare. Bästa julklappen, tackar!
 Tänkte löpträna redan på juldagen med då hann den bara laddas & sedan gjorde min fot ont konstant från eftermiddagen tills igår under dagen. Så idag tänkte jag köra 3 kilometer som en liten nystart på löpningen & som avslut på året. Innan jag av min ut på löpningen så fick jag för mig att läsa ur Kristin Kapersens kapitel om löpning & ändrade mig till att köra 3o min i lugnt tempo.
Starten var bra. Nöjd med det lugna tempot även om det var högre fart än rekommenderat.  Sprang både i på asfalterade gångvägar & på grusstigar (älskar de ljudet). Älskar löpningen, men har lång startstäcka. Tycker verkligen om upplevelsen kring att springa ute. Och ofta blir det längre än vad som var tänkt på ren njutning. Idag blev det 5 kilometer på 3o minuter.
Kände av vänster höft på en gång, men det gick i vågor under passet. Foten gjorde lite ont när jag kom hem. Glömt stretchning igen. Måste bli mycket bättre på den delen av återhämtning.
Hemma gjorde jag en fantastisk frukost med smoothie, ägg och en fincrisp med avokado.  
 
Nu har jag som mål att göra detta program från Kristin Kapersens bok Stark i kropp & själ i 5 veckor. Faktiskt så blev jag mycket glad att hon hade skrivit en bok. Älskar hennes go-känsla och utstrålning. Tack min Anna för julklappen.
 
,  

Kommentarer
Postat av: annemie

Jag har också en lång startsträcka, går alltid bäst för mig på slutet av ett pass :) Härligt att du va nöjd iaf och vilken fin julklapp du fick! :)

2013-12-29 @ 19:18:33
URL: http://miesvensson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0