Hej Bästa läsare!

Vilken härlig tid julen är, extra kärlek & kramar.
Vi umgås med nära & kära, mumsar goda saker som mat, skumtomar & chokladbitar. Vi dricker mer än vanligt & vi tänder varma brasor. Ta er också tid till hälsa, en promenad tillsammans med någon du håller kär eller ta med hunden ut på en längre tur. Vi behöver inte frossa hela tiden!
För min del så är det väldigt svårt med choklad just nu. Och julmaten! Men så jag ju min träningspaus stoppats och jag tränar igen. hade saknat träningen mycket. Har haft träningsvärk i kroppen i flera flera dagar nu.
 
Nu är dessa råd lite försenade, men julpepp från mammafitness som går bra att ha med sig till nyårshelgen:

- träna på julafton och juldagen. Helst på morgonen. Rent psykologiskt så vill man inte äta en massa skräp när man tränat
- se till att inte bara ligga i soffan när du är ledig. Har man tråkigt eller tittar man för mycket på TV=mat. Många associerar Tv tittandet med snask.

Att kunna njuta av julen utan dåligt samvete men ändå hålla sig till sin livsstil är vad som krävs för att "överleva" julen.

Njut av maten, umgås med familjen, ät det du vill ha men inte under en hel vecka.
 
Min önskelista checkades av, med må bra saker. Det ger motivationseffekt!
En ska provas nu, gärna innan det blir för mörkt! Vilket det redan är. Men inte svart!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0