Kesotips!

För dig som älskar keso, men vill variera.

Folk tycker till...i en grupp på FB:
Allt började med en fråga

Keso är gott men rätt tråkigt att bara äta sådär upp å ner...
vad brukar ni blanda i eller ha för nåt med keson? :)

Testa att hacka i nötter å torkad frukt! :-)

Brukar blanda med avokado :)

kiwi! Och nötter. Och kanel. Yum! Eller apelsin.

Blåbär och riven kokos är bra!

Rivet äpple! :D

Pepparkakskrydda, vaniljpulver, en skvätt funktioner light och lite proteinpulver! :)

vaniljpulver är det bästa! äts med tinade bär eller frukt.

Ananas!

eller bär och hasselnötter
alternativt lite honung och valnötter

 

Susanne: Vilka goda idéer! Har inget att tillägga... ;-)


Ekologiskt äpplemos (mindre socker och skit) och kanel!

Jag har förätit mig på keso och ananas :). Tyckte förr att det var jävligt gott (uppenbarligen).
Nu blandar jag i fetaost, oliver och soltorkade tomater. Eller med hallon och kardemumma/vaniljpulver.
Nästa gång ska jag också prova med blåbär och kokos, lät spännande! :). Eller kanske prova med kokos och annanasen igen, låtsas att det är pina colada ;P
Malin: Din pepparkakskrydda, är det färdig kryddmix man kan köpa eller blandar du ihop själv? :)

Hallon!!!! Och lite vaniljpulver

Vaniljpulver, va är de? Inte samma som vaniljsocker antar jag:-) jag älskar vanilj!

Ekologiskt vaniljpulver, utan sockret :). En del gillar det, andra inte. Finns bland bakgrejerna i de flesta affärer, i en pytteask
(ger inte samma smak som vaniljsocker, men jag gillar det skarpt! Skulle tro att skillnaden beror på att det är behandlat annorlunda, och att sockret i vaniljsocker hjälper fram vaniljsmaken mer än vad det gör i pulvret)

Haha, pina colada!

Brukar äta keso med hallon och mandelspån - gott!

japp precis, pepparkakskrydda finns att köpa som färdig kryddblandning :)

Pepparkakskrydda i varm mjölk är jätte gott också :)

Ååå nu måste jag och köpa pepparkakskrydda :)

Keso är även gott att ha i yoghurten :)

Men hur har jag kunnat missa den :). Får kolla igenom kryddhyllan mer ordentligt nästa gång! Fast kanske ska väntatill hösten å andra sidan..
Blandar man keso med lite vispad grädde får man en nyttigare version av apelsinris :)


För ännu nyttigare så blanda keso med kvarg och sen en frukt eller bär till. Så SJUKT gott!

 


Kommentarer
Postat av: Matilda

Passionsfrukt är också jättegott att blanda med keso!

2012-03-14 @ 20:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0