ovänner

Jag, min kropp & vågen är ovänner. Och jag vet att det var min attityd som startade vår osämja.
Men jag vet också vad som påverkar mig. Kan inte bestämma mig om jag ska skriva av mig det här, eller inte. Det finns något som påverkar mig så mycket, som påverkar till min inställning för träning & kost.
Jag vet bara hur bra jag egentligen mådde av att komma i gång med träningen ordentligt efter skadan & att jag ledsnade på fjärde dagen av cyklande till jobbet. För att inget hände på vågen. Men någonting hände när jag slutade cykla & längta till gymmet. Suget på att inte äta bra kom smygande & lusten att träna tappades. Bara lite!
Och jag fårstår varför jag & vågen blev ovänner. För att stå still i vikt är bättre än att öka så fort men gör en änding. Så något hände ju av träningen. Då formade jag kroppen, nästan bikinisnygg & igår kväll kände jag mig oversize snygg. Jag visste att jag & vågen var ovänner. Den viken jag har idag, den var jag glad över i december. Punkt!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofie

När ska du lära dig att det som står på vågen är oväsentligt?! Det viktiga är att man mår bra, och att man trivs med sin kropp... Inte siffrorna på vågen!! De ger helt fel information... Göm vågen på vinden en månad nu, och ät enligt sunt förnuft och ut och rör på dig- och väg dig icke!! :)

2012-06-25 @ 13:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0