Kolhydrat shake

Dagens insikt.
Har under några tillfällen börjat fundera över en reaktion min kropp har fått för sig.
När jag cyklar till jobbet (1,4 mil) så går det som smort, fast jag inte alltid har ätit frukost innan! Det finns energi i kroppen.
Alltid* på hemvägen blir jag så skakig & känner mig helt utmattad några av gångerna. Börjar se ett samband.
Eftermiddagen blev som en salig röra i mitt lilla huvud** & jag kände mig lite ledsen.
För att kompensera mina känslor & kurrig mage åt jag hembakt bröd (några för mycket) plus nostalgiknäcke. Vitt bröd!!
Idag: Mina skakiga ben kom tillbaka i lindrig version. På promenaden till tåget. Kan det vara kolhydratbomben? När jag tänker annat tänk än mackor så tror jag inte min kropp darrar så. Jag blir totalsvag av mina mackmellisar. Kan det vara så?



*inte alltid, bara ofta
*Mycket tankar i ett huvud som känns litet, när det är mycket tankar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0