Dag 1: min träningsbakrund.

Tänkte skriva i 3o dagar om träning & hälsa. Listan hittar du här!

 Utmanar er; Heidi, Lars, Mia, Beckis, Oskar, Ida plus alla andra som vill. Carro har redan tagit sig an utmaningen frivilligt

 

Första dagen är om min träningsbakrund.

Har alltid tyckt om att röra på mig & gymnastiken i skolan. Var väl inte lika för tjust i lagsporter förutom att jag verkligen älskade brännboll. Gillade även friidrott & var ganska snabb med min alldeles egna löparstil. Började cykla både i skogarna och på landsväg. Tränade på ett litet källargym i min hemby. Det var jag tillsammans med tre killar, Frank, Peter & Lars. Vi tränade styrketräning, hade vattenkrig & massa härliga skratt. Under uppväxten provade jag fotboll, simning, ridning, vintersporter & innebandy… Fastnade för innebandyn, spelade både i skolan & i Sollefteå damlag. Men en stukning på gymnastiken satte stopp för min ”karriär”. Under mina år i Norge blev det inte mycket träning. Men jag drömde om att dansa, för att jag fick förebilder!

På gymnasiet försökte jag alltid vara med på gymnastiken. Om jag inte kunde vara med av någon anledning, så var jag i gymmet & använde mig av de verktygen. Och i tvåan gav det betyg, i trean blev det längre igen. Men Vi hade tre olika lärare. Den första gick i pension, även min pappa hade haft han som lärare. Pappa kände igen honom på min militäriska beskrivning

Testade minst ett gym per stad jag levde i. Än så länge har jag inte testat så många ledarledda pass. Inbillar mig att det inte är min grej, även om jag är jättenyfiken egentligen.
Tack vare mina vänner har jag hittat löpningen & träningen på gymmet har jag hittat själv med lite hjälp.

Det är min historia!

 

 


Kommentarer
Postat av: Carro

Vad kul att läsa om! Ska skriva ihop min lilla "historia" i dag :)

2012-07-11 @ 13:25:08
URL: http://carrostraning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0