Erkännande

Då sitter vi i båten igen, även om jag just i kväll har rott åt rätt håll.
Efter en helg med att unna sig, att frossa så tar det tid att komma igen. Allt började med ont knä efter lyckad löpning en tisda´. Den fredagen tog jag en bit fika & den lördagen blev jag uppmuntrad till fika (fylla på med energi hette det i mina öron). Min kropp åt mer än de tjejer & killar som inte lovat sig själva något. Måndagen något, men med två lyxiga chokladbitar på kvällen till bio. Tisdagen, minns inte.... fast på kvällen fick jag mörkchoklad i stället för semla. Gulliga Anna, det är hennes sätt att ge feedback på viljan att kämpa. Någon dag i veckan åt jag kanelbulle, torris!
Igår en muffins, morr & idag chips. Och vet ni vad? Det är inte något jag har hemma! Nope, det finns på jobbet...

Min kropp vill ha nyttiga måltider & är så nöjd att det är det jag är sugen på. Chiliconcarne, tonfisksås med varma grönsaker, lax.... Men kan jag inte så emot frestelserna. Det gick ju bra vecka ett och två, tills några dagar efter knäts krach! Ville inte ha sött, älskade att träna!

Då skrev jag om stolthet & träningslycka. Jag slog rekord, jag ville göra mina läsare nyfikna.
Exakt samma gjorde jag denna tisdag, men utomhus! Stolt & glad!
Blir peppad utanför bloggen, Nina skickade fint sms & flera kollegor är så härliga med komplimanger. Ida peppar & skriver om mig. Tack kära ni! Känns i ♥:t att ni läser!

Det finns ingen stopp, men det känns rätt så fint inför en ny dag, en helg.
Dagens moff:
Ägg, skinka, keso & lite majonäs
Vatten
Salamisallad
Chips
Muffins & chokladkaka á lá förskolebarnen
Lax med blomkål & broccoli, sås
Vatten
Proteindrink

För mig handlar det om att ändra livsstil. Just nu går det inte...
Ny dag i morgon!




Kommentarer
Postat av: Heidi

Usch d där med att försöka komma igen är aldrig kul känsla... Ibland ska d inte mycket till för å knäcka motivationen men det viktigaste har du redan skrivit, ny dag i morgon! Så länge man har viljan så är slaget inte förlorat å jag tycker själv att bästa sättet att hämta energi å hitta motivationen är att göra saker du blir glad av, bomull för själen =)

2012-02-23 @ 22:30:58
URL: http://heidibloggaren.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0