Drömmar

Nu har ju jag ett jobb med mina härliga goa ungar. De förgyller min vardag med sina funderingar, varma kramar & uttryck som ditt & datt. En av mina blivande 5 åringar sa idag, att förskola kan man ju inte jobba på. Men just nu är jag hans idol i mitt yrke, för han följer gärna efter mig vad jag än gör. Lite nyfiken är han allt & ville vara med när jag skulle hjälpa några små barn. Kul när de ser upp till oss fröknar & vill leka "låtasfröken". Ofta hör vi oss själva i barnens konverationer.

Men kan bli nyfiken på andra spännande jobb, också. Hälsa, träning & välmående. Dietist, personlig tränare, 
Hälsocoaching, Spaterapeut, ge taktilmassage & massör  känns som mycket intressanta arbeten. Något för mig? Massör har jag funderar på mycket! Vill göra något för andra människor!

Är ju lite allt i allo i det jag gör om dagarna. Barnskötare, friskis -& svettisledare, konflikthanterare, psykolog, elitidrottare inom många sporter, fotograf, fågelforskare, äventyrare, naturvetare, städerska, konstär, rörmockare, sagoläsare, sakletare, lektant, sångerska/körledare, påklädare... Kanske kan bli hälsocoach på dagis! Barnmassör? Eller gympaledare?

Ida ville ha mig som hälsocach, jo men jag kommer på direkten! Det vore spännande!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0