Mitt kök

I mitt kök så händer det att jag är ganska kreativ & glad i att laga mat. Mitt tänk är mindre kolhydrater, kallar det gärna GI-metoden. Sedan har jag kommit till mer & mer insikt att det är mycket jag kallar "Egentligen äter jag inte sånt här....", men äter det där & då. Nu måste jag göra något av insikten. Hemma är jag vettigare än bland folk. Men kontrollen är generellt större nu, än förr & någonsin.
 
Tycker att exprimentera & att bjuda på mat, älskar små & stora tillställningar. När jag ska bjuda på mat håller jag mig till testade recept eller varmt rekommenderade. Helt enkelt, jag är en sånn som tycker om att laga mat. Men med risk att låta som en kontaktannons. Står gärna i köket, men det är tråkigt att laga till sig själv.
 
De här inledande chokladklubborna (bilden) äter jag "egenligen inte", men ska faktiskt smaka med mitt sällskap i helgen. Så det så.... :)
 
Chokladklubbor att blanda i varm mjölk

Mina kokböcker

Tack snälla Jonas för skänken. Målande den vit i vintras och den har varit till stor användning.


Min droppande kran

Kommentarer
Postat av: mia

Älskar dina köksbilder, önskar jag hade ett kök ;)

2012-08-23 @ 18:49:11
URL: http://miapetite.blogg.se
Postat av: mia

Älskar dina köksbilder. Önskar att jag själv hade ett kök :)

2012-08-23 @ 18:50:03
URL: http://miapetite.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0