Hälsomat: Bönor i stora lass!


För några veckor sedan handlade jag bönor i olika former & färger, nu ska de äntligen tilllagas. Eller blötläggas är ett sannare ord för detta. Sökte på Mungbönor & pintobönor, fick upp en inspirerande sida. För jag undrar ju vad jag ska göra med mina bönor. Chili Con Carne & kikärtsmums kan jag ju inte göra jämt, fantasiiilöst!
Tänkte göra ett storkok till "lunch" i morgon, det krävs förberedelse.

Mycket intressanta recept & tips "hur göra" på Denna Sida som jag halkade in på!

Arla om Ärtor, bönor & linser & det finns ett gäng sidor till...

Mungbönor

Mung- pinto- & borlottibönor

Borlotti & pinto, lika som bär :)
Eller lika som bönor (höhöhö)
 

Men nu är det IDOL hemma hos vän... jag tar den sena cykelturen snart!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0