Ninas goda lax


Nina är min kock som kan fisk, skaldjur & grönsaker, tjejen som inte äter kött. Denna laxrätt har Nina bjudit mig på kanske 2 gånger. Jag har själv lagat den två gånger, bjudit några gånger. Just denna lax har jag snart ätit fler gånger än spagetti & köttfärssås. Laga & njuuuut!

Laxfilé
Marinad: Olivolja,
Flytande honung,
soya,
citronsaft & lite sweet chilisås.
(vi hade vitlök också eller hur?)
Marinera då & då för god smak.

På laxen:
Fetaost, créme fraiche & citronpeppar
skjuss in i ugnen. 200? i dryga 10 min.

Ugnsgrönsaker:
Mandelpotatis eller annan fast sort.
Röd lök
Rotselleri
Morötter
Krossade vitlöksklyftor
Färsk rödbeta
Körsbärstomater

Salt, olivolja, chiliflingor & timjan
Variera grönsaker efter smak.


Lycka till,
Kram 


Kommentarer
Postat av: Nina

Du får mig att låta som värsta fenan i köket ju :-) Jag brukar inte använda vitlök, men blir säkert godare med det! kram

2011-04-05 @ 23:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0