dag 3- Min familj

Min familj är stor, på ett vis. Jag har en väldigt fin släkt & familj, älskar de av hela mitt hjärta. Men vi är bor väldigt långt i från varandra vilket är väldigt trist men modigt av oss.
Vi börjar med min mamma, som gav mig livet.
Hennes namn är Kristina 58 år, full av kärlek & värme. Kommer från uppsala, där hon faktiskt levde med sin  familj & min storebror tills hon träffade min far.
Gifte sig med pappa 1983, när de separerade valde jag att bo med pappa.
Lever som troende, har alltid pratat & försökt få mig att förstå betydelsen av att tro. Frälsningsarmen var vi aktiva i som
Men Mamma är den i familjen som bor kvar i Sollefteå.

Pappa, min hjälte genom mitt liv.
Hans 6o årsdag är förbi, han fyllde i oktober. Min pappa är underbar, så varm & härlig.
Andra går i första hand, för han själv. Det har hänt att han gått lite vilse ibland. Men han är min hjälte och förebild. Han har räddad mig genom livet med sin hjälpande hand.
Han bor i England med sin fru. Det är väl 6 år sedan han flyttade dit & jobbar nu på en skola.
Har en storebror vid namn Denny.
Året han föddes var 1975, så han är 36 år fyllda & bor uppe i Umeå.
Där lever han med två katter & hans jobb är vården.
Stora starka storebror, han har varit vid min sida. Vi vet var vi har varandra. Vilket är tryggt att veta
Syster vid namn Marielle min blivande 2o åring till lillasyster
Var tog tiden vägen, kan någon stoppa den? Vackra vackra syster.
Hon går bibellinje nu, eller fick just sommarlov. Höstens plan är att plugga vidare på Universitetet.
Är så stolt över henne.
Vi är så olika, hon har så fina betyg & är duktig.
Utseendet gör att jag ibland undrar vart hon kommer i från?
Är vi syskon?
Frun till pappa heter Rhonda.
Från början är hon från sydafrika med rötter i Europa. Så hon drog sig till england.
När de träffades & blev kära, då levde hon sitt liv i England. Flyttade till Sverige 2oo2.
En tuff kvinna med så mycket vilja, glädje, humör & en smula fräck.
Vi har inte alltid varit tajta, men vi kommer närmare & närmare varandra.
Bonussyskon har jag några av, jag har träffat ett härligt gäng.
Robyne & jag har alltid varit vänner. Vi är från olika kulturer men aldrig kulturkrockat.
Det var jag som fick visa henne "sverige", sedan började hon läsa svenska & psykologi på universitetet i Umeå.
Vi var på gotland & äventyrade 2oo4. Hon ser äldre ut, men är faktiskt yngre, vilket vi fick höra. Nu bör hon i England där hon jobbar.
Hennes bror Adrian är trevlig, pratglad, charmig & så rolig. Han är gift med Paula & de har just blivit föräldrar.
Min övriga släkt
Pappas sida är den jag har kontakt med.
Min farmor är det krut i, en pigg glad 92½ åring. Så go & härlig tant med glimten i ögat.
Mina fastrar & farbröder finns i alla lägen, vilket stöd vi fått från de. Underbara människor jag har i mitt liv!
På mammas sida har jag morbror, moster (aldrig haft kontakt med) två eller fyra kusiner.
Jag Saknar min familj ofta, tänk om det kunde vara lättare att resa
Farmor Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0