Hälsoåret 2010

Januari: Den andra januari står vågen på 62,4
Promenerar och en var en långtur i kylan med Sofie med matlagning

Den 12 januari får jag besked om att mamma är inlagd på intensiven. Mycket energi

Hemma träning med nya gymmibandet, dans, armhävningar & sit-ups

Vågen 6o, 8
Februari: Förnyar mig med lite slingor för håret, fint med lite nyss

12 februari, träffar för första gången min inspiratör, Guldgossen

Känslosam förnyelse, ett försök att förstå mig själv. Provar att gå till en psykolog. Ett utmaning för mig, men känslosam utmaning.


chokladkaka

Lilla vasaloppet på jobbet, perfekt väder & perfekt sol. Vårvinterkänslor!!

Mars: Lite träning här och där, har några bra träningsveckor
23 medlemsträning med Johanna, hon gör mig så himla peppad.
25 tränar efter Johannas program

27 promenerade från Ekängen, det är ju en bit! Stolt!
28 Har en mysig söndag med Jennie & massa barn. Går massa i vinterväder, men barnvagn, puh!

29-30 förkyldis

April:
All aktivitet och rörelse innebär energiförbrukning. Till och med kroppens egen aktivitet,
dvs alla organs funktioner, kräver energi. Städning är jättebra motion faktiskt
.

Exprimenterar med GI-Fika

Bärpaj med trädgårdsbär

Den 11:e april gör jag med några vänner "Modell för en dag"



13 är det träning igen efter förkylningen
14 Vår-skrik. Det känns lite så, blev helt lycklig av av löpning i Linghemsskogen

Löpningen utomhus blir mer & mer.
 21 jag provar Bodyfit & får världens träningsvärk.

Maj: Johanna på gymmet gav mig jordens läskigaste massage på min höft. Men hur hämskt det än var, så var det välbehöft. Men det krävdes en kram från två vänner.

den 25/5, Stavar till och från stationen, plus en promenad på lunchen. Det var intressant att ta stavarna på tåget, medresenärerna tittade. Men det kändes så himla bra. Det blev träning den dagen också.

Juni: Syster tar studenten i stockholm & Robyne tar sin exemen i Umeå. Firar härlighetena med familjen.
Tar med mig löparskorna till norrland & löptränar i uméskogen

Lånar Jonas receptbok om GI, är väldigt peppad & inspirerad.

16 juni 22ooo steg

Har en jättebra träningsvecka i juni.

Träffar en ny vän, Sonja från Tyskland!
Har kvalitetstid med vänner samt hoppar omkring på Winnerbäckskonserten.

Bra träningsveckor :)

Vandrar i Rimforsa efter Östgötaleden, det blev mil... tålamod är en vandares bästa vän.



24 juni blir en egokväll med ansiksmask, peeling i duschen & ögonbrynsplock
27 Vandring i Omberg

Träningen känns såå BRA!!

Augusti:
Kvalitetstid med vännen Ida med familj.



Baconpasta med bacon & pesto

Shopping

Tränar Bobypump, så inspierad av Ida som ska börja ett program på sitt gym.

Fyndar träningskläder på stadium, spännande med lite nyheter i garderoben

Vågen 6o,4, mäter min kropp men de siffrorna får inte ni!

13 augusti bjuder jag på räkor & vin. Räkor måste vara nyttigt, eller hur?
14-15 är det camping med vännerna vid en sjö. Det behövde jag... så mysigt!

Cyklar till jobbet då & då under augusti, jag fick en cykel från Annas mamma.

Den 31:e Får Jennie att börja på studiofitness! Hejja oss!

September: Träningen går helt okej, lite träning under veckorna.

Kvalitetstid med syster som fyller 19 år, äter sushi & ger på fjärilar. Under samma helg spinger JOnas Lidingöloppen på en supertid 

Min träning fortsätter med gymmet & promenader

Oktober: Hamnar i england, hos pappa. Min kära far fyller 6o år. Överraskar honom genom att flyga över, perfekt att han fyllde på en lördag! 
Springer & promenerar i Knolepark



Köper ett par Reebok Easy Tone skor. Love them!

vågen 62,2 kg

Tränar lite under näst sista veckan men blir hemma i förkylning 26-27/10

November:  
Lite träning

Glad Glad Glad

bakar nyttiga lussekatter, så kul det var!


Ja, lite sjuk har jag varit i höst, men det har inte brutit ut så tungt. Utan varit lite hängigt & lite förkyld. Men har snabbt kommit tillbaka. Tycker faktiskt har fått bättre immunförsvar under hösten!

Är duktig & snabb på löpbandet, blir bara bättre & bättre.

December:
På tal om immunförsvar: Magsjuka den 2 december.
Den 7 december är jag tillbaka med träningen med en nystart
Vågen 59,8 

Härliga träningskänslor

Andra 3o årsfirandet på korttid, denna gång var det Oskarstur. Jag ger bort en pepp-bok inför hans klassiker han ska göra 2o11. Panik, jag fyller ju 3o år nästa år, 2o12 är ju snart :)

Bestämmer mig för norrland & pappas släkt på julen. Ett underbart beslut!
Promenerar veckan innan jul & under julhelgen. Kusin Stefan & jag var på äventyr då vi hade djupa samtal om livet, kärlek & andra filosofiska ämnen! -22 på julafton

Den trettionde har jag ett hälsosamt slut på nya året, hemmaspa med massa vårdande mys. Det fattas bara ett badkar!

Nytt hälsoår är startat! Åh det känns sååå bra! 
Jag tror på år 2o11

Kort & gott om 2o1o:
Vikten har vandrat i kurvor, men börjar forma min kropp.
Mina problem med höften var varit lindriga & knappt funnits.
Jag är friskare & behöver träningen för att må gott.
Har exprimenterat mer än någonsin med recept & bakning
Funnit passion i löpining, tack vännen!
Och det viktigaste:
 Mina vänner är så fantastiskt viktiga, de peppar mig & håller mitt mod uppe. Har så fina männsikor i mitt liv!
Vi inspirerar varandra

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0