Middag från havet

Min fiskgratäng

4 Fiskfile, valfri (torskryggfilé)
Skalade räkor
Smör
Matlagningsgrädde
Créme Fraiche
Citronpeppar, paprikpulver, fiskgrydda (örter), peppar & salt.

Smöra en gratängform.
Lägg i fileerna i formen och de skalade räkorna
Salta på fisken
Blanda kryddor med matlagningsgrädde & créme fraiche till en sås.
Ta i lite salt och häll över allt på fisken i gratängen.

200 grader 15 min eller tills fisken är lagom.

Jag tror det blir gott vilken fisk det än blir, lax är ju en favorit men idag blev det torsk
Vad det är i min fiskkrydda vet jag ej, den är inhandlad på en marknad för på tok för länge sedan!



Detta blev toppengott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0