Förkyld

Det känns en aning tungt nu när Jag tycker att jag äntligen kommer igång med träningen att säga... jag är förkyld! Hostan kom smygande på söndagen efter lite äventyr utomhus...
På lördagen gick jag cirka 1,2 mil & söndagen blev det en del promenerande eftersom jag var barnvakt åt två små knoddar. Vi var till valla & innan vi tog oss dit blev det en del rantande fram & tillbaka! Kämpade meningslöst uppför backar som var isbanor.... jösses, varför gav jag inte upp? Fast det gjorde jag tillsist... fick nog av min envisa personlighet! Puh, kom till platsen skyblöt.... :)

Jennie & Linnéa mötte upp oss & vi åt grillad korv. Lite burrigt & kallt var det, så vi lovande oss att göra om detta när det är bättre väder! Vårlängtan...



Vi hittade skal av en cocosnöt, hmm? Konstigt!
Allt annat vi såg i skogen var lite mer normalt.
Valla är ett fridsområde som gjort för barn & deras barnvakter, åh föräldrar! Det finns lekpark, en sjö med rikt fågelliv, djur som hästar, grisar, getter, höns, tuppar... ja bondgårdsdjur. Det är ett mysigt utflyktsmål! Minigolf & gamla Linköping finns i närheten- uppskattat! 

Gick till jobbet igår, trots hostan! Men kände mig pigg & en släng av envishet fanns även nu...
Det blev jobb till eftermiddagen, började då tappa min röst & känna mig lite hängigare. Åkte hem, la mig i soffan med härliga täcket & såg en film, Shakespeare in Love! Sjukanmäld & har sovit 10 timmar i natt!

Dags att  bli frisk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0