Tappade lite mod

Finner just nu ingen lust & inspiration!
Känner mig inte så modig, känner mig inte så viljestark...

Vill göra detta för min skull, känna mig friskare & finare.
Vill stå emot frestelser & fina behovet av träningen.
Är ju bara duktig i perioder, korta & i bland långa!
Semestren blev mitt träningsparadis, det fanns tid & fram för allt energi till övers.

Nu när två riktiga vardagar passerat känner jag att energin till träning inte finns, jag vill inte...
Jag prioriterar annat, det har varit viktiga saker... men träningen?
Hur ska jag motivera mig till bättre hälsa?

Allt blir inte lättare av att höra att man hade för tajta jeans på sig i går!
Tack, eller?
Det skälper mig lite....

Jag lovar mig själv nya mål! Sviker mig själv!
Hur kan jag?
För några dagar sedan kändes det topp, jag nådde ett personbästa i joggingspåret.
Allt med träning & det mesta med kost kändes så fantastiskt bra!
Dt gör ju det när man väl kommer i gång, eller hur? Underbar känsla som sprids i hela kroppen
Känner sig pigg, lycklig, fräch & vad som är viktigast för mig är att känna mig hälsosam
"... det känns så bra i kroppen"

Den positiva känslan vill jag känna!
Ska finns den känslan, kvar ska den stanna!

Go For I´t

Kommentarer
Postat av: maria

hur kan man ha för tajta jeans på sig?

konstig kommentar.

men gumman man har sina downperioder i träning, det har alla, under semestern hade du ju all tid i världen, nu när jobbet är igång igen måste du ju finna nya rutiner.

men du får inte glömma dig själv i det hela.

du måste med må bra <3

2010-08-12 @ 07:23:12
URL: http://crazyminds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0