Städtips

Är fortfarande förkyld... men har promenerat så mycket jag orkar i alla fall & i går dansade jag massor!
Tänkte satsa lite extra på denna bloggen, så det är bara att skriva. Om allt & inget!

När jag städar är ofta musiken i gång! Och då slinker några danssteg med i städningen, eller när jag diskar står jag & trampar. När jag torkade disken gjordes knäböj som är bra för rumpa & lår. När jag städar har jag också tvättid som oftas & då blir det trappträing! Sopsortering & panta, det innebär att man måste ta sig en bit... och det är komplicerat att bära!
Jaja, det jag vill få sagt att städning är bra på fler sätt än att det blir sent & fint!

Hittade ett citat på en hemsida:
All aktivitet och rörelse innebär energiförbrukning. Till och med kroppens egen aktivitet, dvs alla organs funktioner, kräver energi. Städning är jättebra motion faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0