Lax med Wasabisås



2 port.
2 bitar laxfilé
2,5 dl créme fraiche
wasabi
Flingsalt & peppar

Frysta wokgrönsaker
1 tsk Woksås
Santa Maria Lime Pepper
Sesamfrön

Ugn 200 grader
Blanda wasabi & svartpeppar med créme fraiche efter smak. Det beror på hur stark man vill ha det.
Lägg laxbitarna i en ugnfastform och lägg över såsen. Låt laxen vara i ca. 20 min.
Woka grönsakerna med woksås eller bara soya och kryddan Lime Pepper.
Lägg upp maten på tallrik & strö över sesamfrön på grönsakerna!
Denna maträtt har jag haft i bakhuvudet i år & dagar efter att en vän tipsat mig. Det var minst lika lyckat som jag förväntat mig! Värt att prova!

smaklig måltid

Kommentarer
Postat av: Sofie

Det får jag prova nån da'! Jag har ju lax i frysen faktiskt! :)

2009-03-09 @ 19:10:22
URL: http://sofie-sofie-sofie.blogspot.com/
Postat av: Kalasgott

Oh så gott det här ser ut! Riktigt fräscht! :-)

2009-03-09 @ 20:10:55
URL: http://kalasgott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0