Apelsin

sommaren 2007 köpte jag denna bok för att inspirera mig själv till hälsa & välbefinnade
Så nu läste jag om apelsinen som jag just precis mumsat i mig till "lunch"!

apelsin
Den populära och mångsidiga citrusfrukten är full av viktiga näringsämnen
Apelsinen innehåller näsyan mest C-vitamin av alla frukter. Vitaminet hjälper till att bekämpa virus och bakterier och att producera sjukdomsbekämpande celler. I apelsinen finns det också betasitosterol som kan sänka kolestesterolhalten. Dessutom inttehåller denna citrusfrukt vitamin B5 som har en stimulerande verkan på immunförsvaret. För ett starkt hjärta och ett väl fungerande matsmältningssystem är apelsinens många fibrer betydelsefulla.
Näringsämnen: Vitamin B3, B5, C, karotenoider, folsyra; betasitosterol, kalsium; fibrer

image57
Bild: www.Vitaminsidan.se



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0