Tacogratäng

Det började då med Ida som svallrade om hennes lyckade middag, sökte på ordet Tacogratäng & hittade in till matplatsen! I lördags bjöd vi in en vän till Fredril & jag lagade middag, efteråt kunde jag inte förstå hur maten egetligen skulle räcka till en person till..hmm mumma!

  

4 port:
200 g philadelphia
500-600 g köttfärs
1 påse tacomix
färska champinjoner
1 gul lök
riven ost

Tillbehör:
nachochips (tex salta & ostsmak)
gucamole (avocado, cremefraiche, salt, peppar, citron, vitlök)
grönsaker (majs, tomater, parika, gurka, sallad osv)
tacosås
cremfraiche
jalapeno

Bred philadelphian i botten på en ugnsform. Stek köttfärsen och blanda i kryddmixen. Låt puttra en stund och häll det sedan i formen. Stek skivade champinjoner och lök och lägg överst i formen. toppa med lite riven ost och ställ in i ugnen ca 15 min 225C. Rör i hop guacamolen och hacka grönsakerna fint. Tacoröran och grönsakerna ätes sedan med nachochipsen som "sked".


Kommentarer
Postat av: Aussie girl

Hej vannen!
Tankte bara om du har svart att halla dig borta fran snabbmaten sa kommer har nagot som kommer fa dig att gora det... Om man ar en 20 arig tjej pa 70 kg och athlete, sa tar det 7,5 TIMMAR att ga "bort" en big mac. Da ar det dessutom UTAN dricka och pommes... Skrammande va?? Nu ska jag plugga vidare! KRAM, Sofie!!

2008-04-10 @ 08:47:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0