ett gäng hälsotips

Mår mycket bättre nu! Hade en jobbig svaka nu i veckan, men den är över nu! Det bästa var att det inte hade påverkat min kropp till någon större skillnad!! Så jag kände mig rent av lycklig i går kväll!!
NU ska jag börja kämpa igen & verkligen ta mig ut på promenader jag lovat mig...

Mina tips:
♥ Jag skriver in i min kalender när jag ska ta promenader, 
jag får en stjärna om faktiskt tar mig i väg! Då kan man gå tillbaka- minnas & skämmas eller inte! :)

På min mobil/väckarklocka kan jag ställa in 5 olika tider, olika behov & dagar!
Så mina tidiga arbetsdagar upp 05.40 och sena upp 05.50 för att ta en promenad
Vanlig arbetsdag har jag en vacker solnedgång som det står Godmorgon
och mina promenad dagar har jag världens sötaste unge nybadad som väcker mig med texten Upp & Hoppa 
Har inte testat än, jag jag tror på de!!

♥  Ska också testa att knyta ett band runt min mage när jag har normal/fin hållning
Glömmar man bort sig & slappnar av späns bandet! Då drar man i igen... för hoppingsvis!
Bra för magmuskler & hållning!!

♥  Min sambo och jag tävlar om vem som dricker mest på en dag!
Vi är hämst dåliga båda två men är medvetna om hur viktigt det är!
1,5 l. flaska med vatten som ska drickar så mycket som möjligt av! Men jag orkar inte släpa på min till jobbet & han är ju hemma hela dagen + uppe senare kvällar! Så förra veckan vann han... fast jag hade ju också drukit på jobbet, fast det gick ju inte han på! Så han fick en trislott av mig...

♥  Väg dig en gång i veckan, det är orimligt att väga sig varje dag!

ÄT FRUKT & DRICK VATTEN
Försök slå rekord (se ovan)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0