Terrorattentatet i Oslo

Känns som om händelserna i USA upprepar sig, bilderna från 10 år sedan i media liknar det som just hänt vårt grannland. Jag kan inte låta bli att minnas 11 september 2oo1. Nu när man läser nyhet, på nyhet & ser i media.

Mitt älskade Oslo, där finns min familj. Min farbror jobbar så nära... men vi har haft kontakt med varandra. Ingen fara med de jag haft kontakt med,  men en vän evakuerades från sitt arbete. Blir helt olycklig om någon jag haft kontakt skulle vara skadad. 
 Så mycket nyheter, det är så mycket information. Tänker bara att det inte kan ha hänt, en overklighetskänsla. Sänker en tänke till alla drabbade! Tänker på er!

Det som har hänt är så fruktansvärt, hur kan man vilja göra så här mot andra människor. Förstöra oskyldiga männikskors liv. Det går inte att smälta hur det kan vara möjligt att tro att man har sådan makt. Till vilken vinning, till vilket pris? Är så chockad, ledsen & känner sådan oro.
Vad händer i vår värld?

Vill vi leva i denna värld?
Vill vi ge barn liv i denna hämska värld!
Ja blir mörkrädd...


Kommentarer
Postat av: Anonym

2011-07-23 @ 07:51:41
Postat av: maria

det är vidrigt... galet.. skönt din del av familjen som bor där hasr klarat sig <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback