Julen närmar sig...

Frosten ligger vackert på marken på mornarna, några av oss har sett den första snön! Vintern står för dörren & julen är över om två månader. Det känns som om tiden bara rusar fram, jag har några tankar om julen. Men är lite förvirrad, förra året bestämde jag mig, om jag var det minsta tveksam på julen så skulle jag boka mig till pappa i england. Ingen biljett är bokad...

Ja älskar julen, det gör jag verkligen! Men på senare år så har jag älskat tanken på julen... en perfekt barndoms jul! Kanske de känslorna kommer tillbaka med sin egna familj i framtiden. Fick liten känsla av det förra året, en perfekt julaftons morgon. Men kände mig så ensam på eftermiddagen, ska det vara så?  England var året innan, med pappa, Rhonda & syskon. Firade den 25 med god mat & paketfest, annorlunda jul med engelsk & svenskmat. Är kanske för traditionsbunden? Julgröt, skinka & kalle är ju min tradition.
Får hemlängtan till Norrlänsk jul, var där 2oo7 senast. Det är mest att boendet blir ett problem. Men ett garanterat firande med farmor & släkten på pappas sida, vi är ganska nära varandra. 
Har blivit erbjuden två julfirande, är djupt rörd! Ska tänka på det! England, ja visst men har ju just varit där! 

Min perfekta jul, ja du det kanske kan ordnas!
Men det krävs en del pyssel, bakning & matlagning. Det ska hittas fina små prylar att pynta med, fast det är ju klart det går ju fint att shoppa pyntet nu! Säg vilket butik som inte har börjat än? Mjukstartat med ljusstakar & fönterstjärnor, jättevackert! Men behövs det nu, jag hinner inte komma i stämmning! Mysigare med adventsshopping & tomtenatta som fanns i Nyköping!

Jag hör till den personlighet som har massa tankar & idéer, men är ofta ute i sista minuten. Äh jag menar alltid. Nu har jag en idé om vad jag vill köpa till pappa & Rhonda. Har en tanke vilket butik jag kan handla till mamma i & syster ska få ett par tofflor. Kanske kan det gå bättre i år? 
Det är en del krav kring julen, det är en stressig tid samtidigt som den ska vara den mysigaste tid som sträcker sig från första advent till julafton, sen kommer nyår & alla dessa mellan dagar! December är en mysig månad, men det är så mycket annat.

Citat från en gamal vän med mycket bra tankar, från
Evelinas blogg
"Jul i mina ögon är att man ska kunna vara sej själv, ta det lungt och hämta nya krafter och njuta av hela advent och julen. Att man hjälper varandra med julmaten och det lilla som behövs, så alla kan ha möjlighet att kunna slappna av.
Att man ger varandra tid att njuta och visa kärlek och värme mot varandra. Att man tänker på att vara snälla emot varandra."

Tycker det är mysigt att förbereda önskelistor, till mig & fundera vad jag ska ge. 
Pysslar gärna egna kort, åh vill gärna göra egna presenter & personliga inslagningar! Dags att börja beställa material!
Är jag lite av en perfektionist, jag vill ha det fint & tjustigt på jul. Kanke för att få det perfeta fotot! För julen kan vara så vacker! En vit jul önskas som förra året!

Mina jular: 2oo6 2oo7 2oo8 december 2oo9

Vad känner du för julen??









Kommentarer
Postat av: Moonshine

Det är helt ok att citera mej. Tack för att du fråga.

haha, du..kolla mitt senare inlägg..där har du all chans i världen att lära dej virka ;) Hittade nämligen enkla video-beskrivningar på hur man gör..

Postat av: sofie

Hej vännen! Jag uppdaterar mig ofta gällande din blogg, men tar mig inte tid så ofta att kommentera tyvärr. Jag sitter knappt vid datorn längre... Min jul blir lite annorlunda i år! S. jobbar hela julhelgen, så jag ska fira julafton med henne i skåne- från sen lunchtid till kvällen. Sen åker jag till linköping på juldagen och firar julafton igen där. Jag stannar till dagen innan nyår så räkna med att jag vill ses där nån dag!! ;)

Du, om du vill fira jul i norrland så löser det sig sökert med boendet? tror du inte?! Vandrarhem kan inte vara så dyrt... Vill man så går det!! :) vi ses! Stor kram!!

2010-11-16 @ 18:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback