Morgonmys

Gick ut i köket, blir helt lycklig av att titta på fåglarna utanför fönstret. Ska försöka fota senare idag, för att fota här inne på ett sånt motiv går inte alls. Tror ni att de ställer upp som modeller?
Andra djurupplevelser den sista tiden: En uggla jag såg i stan för någon månad sedan, den bara satt där så jag kunde njuta av den. Ett flock svanar flög över oss på jobbet i måndags, så otroligt vackert, tror jag tidigare bara sätt gäss flyga på samma sätt. Dagen efter såg vi två hackspettar, men de ville inte stanna kvar för foto.

Och igår kväll påväg till middag så såg jag något ta sig över vägen, klarade en buss & en personbil. Jag reflexterade över att det var nog ett löv som flög omkring, men lövet höll jag på att trampa på. Jag var så nära att kliva på en mus som just överlevt en buss. Ja´ blev lite förvånad måste jag säga!

Har nötväcka, trast & nån fink på gården just nu, så en fin adventsfrukost ska jag njuta av snart.
Undra om jag kan hitta ett ljus till staken...




Ha en första advent, vad har ni för tradition?
Kram


Kommentarer
Postat av: Sofie

Trevlig första advent vännen! Här blir det en lugn dag, har halsont igen...sen ikväll vid nio snåret när älskling kommer hem från jobbet ska vi äta pepparkakor, dricka julmust eller glögg och tända första ljuset! Men fram till dess blir det som sagt bara lugnt...



Hoppas du har det bra! Stor kram till Dig!

2010-11-28 @ 11:55:43
Postat av: Guldgossen

Jag brukar ha som tradition att bara tända första ljuset vid 1:a advent (inte tre...) ;o)

2010-11-29 @ 22:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback