Alla hjärtansdag sånger

Vill du bli min valentin?

Melodi: Blinka lilla stjärna

Vill du bli min valentin?
För jag tycker du är fin.
Räck då ut din hand till mej
för jag tycker ju om dej.
Vill du bli min valentin?
För jag tycker du är fin.
- Ingela


Grafik från Country Colors Grafik från Country Colors Grafik från Country Colors Grafik från Country ColorsGrafik från Country ColorsGrafik från Country Colors Grafik från Country Colors Grafik från Country Colors Grafik från Country Colors


Fingerramsa - sång
Melodi: Tio små indianer

Ett å två å tre röda hjärtan
fyra fem å sex röda hjärtan
sju å åtta å nio röda hjärtan
tio röda hjärtan till dig!
- Ingela

Grafik från Country Colors Grafik från Country Colors

En mysig kram
Melodi: Säg visst har du väl sett?
(Den cyklande elefanten)

En mysig kram till dej (krama en vän)
En mysig kram till mej (krama en vän)
Vi är ju kompisar (peka på varandra)
Vi är ju kompisar (peka på varandra)
Vi har ju jätteskoj (sträck upp armarna mot taket)
Vi cyklar på vår hoj (cykla med armarna)
Vi är ju kompisar (peka på varandra)
Just du och jag (peka på varandra)
Cha- cha - cha! (vicka på rumpan)

text: Anna Bogren, Kalmar

Grafik från Country Colors

Kram
Melodi: Lilla snigel akta dig

Du kan få en kram av mig, kram av mig, kram av mig
Du kan få en kram av mig,
jag får en av dig.
-Ingela

www.ingelaslekstuga.se


Kommentarer
Postat av: Ida

Så söta :)

Hade ni det mysigt?

Postat av: pojkmaffia

vilka söta sånger! :D ha en underbar dag gumman

2009-02-14 @ 12:41:12
URL: http://crazyminds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback