Pocket



Gillar att läsa verkligehetsbasserade böcker!
Just nu läser jag Julie Gregorys bok om sin barndom.
Just nu är den seg att läsa & jag sitter med den jättesällan! På pendeln (i 6 min) & i bland innan det är dags att sova!

Förlagets beskrivning:
Från sin tidiga barndom blev Julie Gregory regelbundet röntgad, opererad och medicinerad i en fåfäng kamp mot sjukdomar som skapades i hennes mors fantasi. Münchhausen by proxy (MBP) är en farlig form av barnmisshandel där vårdnadshavaren, oftast modern, uppfinner symtomen hos sitt barn därför att hon eftersträvar läkarnas uppmärksamhet. Många MBP-barn dör men Julie inte bara överlevde, hon byggde upp en ny identitet som en frisk ung kvinna.

Mamma sa att jag var sjuk är en originell, skrämmande, vacker och humoristisk berättelse om en familj som lever isolerad i en jättehusvagn, om vapenexercis i rädsla för omvärlden och om godtrogenhet hos medicinska och sociala befattningshavare. Den visar också de band av kärlek och terror som håller Julies familj samman, och även den kärlek som gör ett barn villigt att offra sig själv för sin mammas lycka.





Marley och jag- livet och kärleken till världens värsta hund

Beskrivning:
  

Internationell bestseller!
Livet och kärleken med världens värsta hund.

Nu är den här! Boken om Marley, världens mest neurotiska och älskvärda hund.

Jenny och John skulle just börja sin gemensamma tillvaro. De var unga och kära, de hade ett litet hus och inte ett bekymmer i världen. Så bestämde de sig för att öva sina föräldratalanger på en hund.

In i deras hem kom Marley, en gyllengul labradorvalp som snabbt växte till en bredbröstad fyrtiofemkilos ångvält. I dundrande fart tog han sig fram genom livet, han sprang genom dörrar, hälsade alla gäster med en dreglig puss och tuggade i sig alltifrån pennor till ett använt graviditetstest. Varken lydnadskurser eller lugnande medel hjälpte.

Men lika vilt som han betedde sig, lika obegränsad var hans tillgivenhet. Och för familjen Grogan blev han en ovärderlig gåva.

Marley och jag har hyllats av både läsare och kritiker, legat 50 veckor på den amerikanska försäljningslistans förstaplats och sålt i otroliga 2,5 miljoner exemplar.



Jag tror själv denna boken är underbar läsning! Och jag kan behöva skatta till en bok!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback