Fira med bubbel & jordgubbar


image228
                                                                                         Midsommarpuss 2oo7

Jag hade en mysigt midsommar tillsammans med vänner & familj!!!
(inte med min egna men idas pappa öppnade sitt hem)! 
Vi busade med lilla wilmer & spelde yatzy (tvåa blev jag)! 
Andra omgången vann Fredrik (efter att ha avslutat alldeles själv)
Självklart var det god mat (massa fisk & färskpoträter) & nubbe!
Allt ute på landet tillsammans med trevligt folk & ett helt gäng roliga kossor!
Det var perfekt, till & med vädret lättade upp under kvällen!!

  




Under lördagen blev satt ett gäng sega gubbar/ gummor hemma hos ida & oskar! Dumma väder....
Vi spelade krocket & mumsade kexchoklad, senast var väl under tonårstiden!?

                                                                                             Söt eller hur?
                           
Men sedan hände något pirrigt... Oskar fick med oss till hans jobb å där övingskörde ja... hmmm det gjorde jag!
Jag var såååå himla pirrig åh en anings upprörd (för jag ska ju inte ta körkoret....egentligen) så jag grät en skvätt!!
Jag var duktig.... det gick bra att köra (hmm, harkel) hyrbilen.... Jag trivdes bakom ratten!
Så nu var det sagt, inte berättat för många andra än lilla syster! NI som inte känner mig, förstår nog inte hur stort detta var...
Vi firade på Mcdonalds!! Fredrik bjöd på vad jag ville på hela menyn! 
Sedan kramades vi hejdå & for... norrut!

PÅ väg hemåt: Vi stannade till i växjö, promenerade & hade ångest för att vi inte var hungiga....
Det var en fin stad... minns inte ett ända gatuhörn (har besök min storebror som bodde där på 90-talet)!
Jag vill se mera- dagtid!!! Verkar jättemysigt...
Det blev pizza i någon annan by...

Hemma i Linköping igen, dagen efter åkte vi till vidare till Nyköping /Vivesta & njöt av solen å grillat tillsammans med svärföräldrarna mina... 

Måndagen kom, skulle cykla till jobbbet! cykeln blev "glömd" i torsdags nere på stationen... så den var inte hel! Utan sadel kan man ju inte cykla! klåfinger jockar....
Det blev bussen!
På tisdagen var lyckan tillbaka, bussen kom inte som den skulle! ringer som ett fån till Trafrik tjosan... "då får du vänta till augusti"
Bussar & deras sommartider typiskt!
 En gullig kollega fick köra hem mig- söt!

Onsdag Hmm riktig lycka! (ska förklara bättre)
Får stanna på Ekorren, men byta avdelning!!
 Killen som hade tackat ja, tackade nej! Så då blev jag erbjuden vikariatet! Jag blev superlycklig...
Så idag bjud jag på glass & kramar, sedan fick mina sötisar öppna paket!
Känns såå skönt att få se de små igen till hösten!


Att jag fick jobbet firade vi med middag ute & jordgubbar hemma!
Bubbelvin hade Fredrik shoppat för att gratta mig.. men klockan blev sen!
Såå i helgen gör vi nytt försök: Bubbel, ostar & JORDGUBBAR!
Älskar dig älskling....


Bussen kom inte idag på morgonen! Jag ringer min andra gång (i mitt liv, denna vecka) till de där på trafik tjosan...
busschafför på rymmen... han var där han skulle vara om 7 minuter.... Så jag får åka en vanlig bil... hehe vardagslyx! Killen som svarade i telefonen på trafik tjosan satt stockholm var himla rolig... jaja....
Ett gott skratt förlänger livet!

Ojj, jag måste gå & sova nu!! 


puss & kram

 

Kommentarer
Postat av: Sara

Heeej gumman!
Vilka fina bilder du har lagt upp från midsommaren. Ni såg ut att ha riktigt tevligt! :)
Precis tatt en runda motion upp till er och lagt nyckeln i brevinkastet. Tack ännu en gång för att du tittar till sötnosen Maja hemma. Vi hörs snart och så MÅSTE vi ses snart, Ha en tevlig helg! Pussar och Kramar till dig från mig!

2007-06-29 @ 10:30:41
Postat av: Sessan

Hej Sötnos! Du har blivit tagen... hälsa på hos "mig" så får du se vad det är! Tusen kramar

Postat av: Sessan

Fniss fniss... coolt coolt! Suze fick köra bil, det måste ha känts otroligt roligt! Min första dag bakom en ratt var katastrof, det blev vindrutetorkare istället för att blinka höger =)

2007-06-29 @ 21:45:23
URL: http://sessan82.blogg.se
Postat av: Marianne

Grattis till vikariatet!! Ni verkar ha de så mysigt, fortsätt med det! Du är bara värd det braa!! Stor kram från norr

2007-06-29 @ 23:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback